בזק הודיעה הבוקר לבורסה לני”ע ולרשות לני”ע כי יהלי רוטנברג החל לשמש מהיום כסמנכ”ל כספים בזק ומנהל הכספים הראשי קבוצה [ידיעה מעודכנת]

בזק הודיעה הבוקר לבורסה לניירות ערך ולרשות לניירות ערך כי יהלי רוטנברג החל לשמש מהיום כסמנכ”ל כספים ומנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק. לפי הודעת בזק מדובר בהקדמה של שבוע מהמועד בו היה אמור להתחיל בעבודתו (17.9). דיווח על ההודעה פורסם כאן בחלון המבזקים של Read IT Now בשעה 10:05 ועדכון נוסף היה בשעה 11:13.

יהלי רוטנברג שימש בתפקידו האחרון כסגן בכיר לחשב הכללי וראש חטיבת המימון, האשראי והמידע הניהולי באוצר.

ב- 11: 13 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי מערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) צויין לפני זמן קצר כי היום נסגר התיק [ו”ע (ועדת עררים, למתן היתרים), 1732-07-17] לגבי בקשתו של יהלי רוטנברג לקיצור תקופת ‘הצינון’ שלו מתפקידו באוצר וכי הבקשה “התקבלה”.

יחד עם זאת, לא פורסמה במערכת “נט המשפט” ההחלטה במלואה לרבות הנימוקים. רק בשעות אחה”צ היום פורסמה ההחלטה במלואה. מותב בית-המשפט [בית-המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כוועדה למתן היתרים עפ”י חוק שירות הציבור] כלל את כבוד השופט אריה רומנוב ועורכי הדין גילי קירשנר ומורן שבתי. להלן קטעים מההחלטה:

■ “… המבקש עבד בתור סגן החשב הכללי בנושא מימון במשרד האוצר החל משנת 2012. במסגרת תפקידו המבקש היה אחראי על מספר יחידות, בהן כ- 20 עובדים הכפופים לו.

■ “המבקש החליט להגיש את מועמדותו לתפקיד סמנכ”ל הכספים בחברת בזק. לאחר תהליך איתור שביצעה החברה, הוחלט על קבלת המבקש למישרה המבוקשת. עתה עותר המבקש לקצר את תקופת הצינון בעניינו ולהתיר לו לעבוד בחברה לאחר תקופת צינון בת חודשיים ממועד יציאתו לחופשת פרישה. המבקש עידכן את הוועדה כי הוא יצא לחופשת פרישה ביום 9.7.2017, וביום 1.8.2017 פרש סופית משירות המדינה.

■ “המבקש טוען כי לאורך 14 שנות שירותו באגף החשב הכללי במשרד, במסגרת תפקידיו השונים, הוא לא טיפל ולא היו לו סמכויות בתחום התקשורת בכלל ובכל הנוגע לחברה בפרט.

■ “מימשק העבודה היחיד שהיה לו לחברה במסגרת עבודתו במשרד, היה בחודש מארס 2016, עת מילא למספר ימים את מקומה של החשבת הכללית שיצאה לחו”ל, בהתאם לנוהל המקובל במקרים אלה. המבקש נדרש לאשר פטור ממכרז לחברה בקשר לשירותי טלפוניה שהחברה מספקת למדינה. האישור ניתן ע”י המבקש, וזאת לטענתו לאחר שכל הגורמים המקצועיים נתנו את המלצתם לאשר את הבקשה לפטור ממכרז, כולל וועדת הפטור העליונה במשרד האוצר. המבקש טוען כי בקשות לפטור ממכרז הן בקשות שגרתיות המונחות לפתחה של החשבת מידי יום. [הערת עורך Read IT Now: למרות שבהחלטת בית-המשפט לא צויין באיזה פטור ממכרז בדיוק מדובר, ככל הנראה מדובר על אותו פטור עליו דיווחתי כאן באתר ב- 28.3.2016 תחת הכותרת “אושרה הארכת התקשרות של מינהל הרכש הממשלתי עם בזק לחמישה חודשים בהיקף 42.5 מיליון ₪ לאספקת קווי תקשורת לרשת הממשלתית“].

■ “המשיבה [נציבות שירות המדינה (נש”מ) לא חלקה על הטענות העובדתיות של המבקש, ומסרה כי בדקה אותן אל מול הלשכה המשפטית של המשרד והן מקובלות עליה. המשיבה סבורה גם היא כי יש מקום לקצר את תקופת הצינון בעניינו של המבקש כך שתעמוד על תקופה של חודשיים”. נש”מ ציינה, בין היתר, כי “… המבקש לא היה יכול לדעת מבעוד מועד כי יידרש לאישור הפטור ממכרז לחברה בעודו במילוי מקום של החשבת הכללית … הבקשה בעניין הפטור נבחנה ע”י גורמים מקצועיים וכי היה מדובר בהתקשרות חיונית ושגרתית. הזכות שניתנה ע”י המבקש ניתנה לפני למעלה משנה כשבינתיים תקופת המכרז שלגביו ניתן הפטור – הסתיימה”.

בית-המשפט אומר בהחלטתו כי “… לאחר ששקלנו בדברים, מצאנו לקבל את בקשת המבקש ולקבוע תקופת צינון בת חודשיים בעניינו … אנו סבורים כי נקיטת גישה מחמירה במקרים מעין אלה, תיצור הרתעה שלא לצורך מביצוע פעולות שוטפות בעת מילוי מקום, מה שעלול לפגוע בתפקוד השירות הציבורי … שוכנענו כי אין בנסיבות אלה כדי להקים חשש לפגיעה בטוהר המידות בעניינו של המבקש”.

“… סוף דבר. מצאנו כי יש לקצר את התקופה הקבועה בחוק כך שתסתיים חודשיים לאחר יציאתו של המבקש לחופשת פרישה, היינו כי המבקש יכול להתחיל לעבוד כבר עם מתן החלטתנו”. ההחלטה ניתנה ביום חמישי האחרון, 7.9.2017, בהיעדר הצדדים

יצויין כי Read IT Now היה האתר הראשון לפרסם [בחלון המבזקים של האתר, ב- 2.7.2017, 15:05, כחצי שעה לפני שאר האתרים]  את הידיעה הבאה: “בזק הודיעה עתה לבורסה ולרשות לניירות ערך: מינוי יהלי רוטנברג לתפקיד סמנכ”ל כספים בזק ומנהל כספים ראשי בקבוצה; עד כה שימש כסגן בכיר לחשב הכללי, ראש חטיבת המימון והאשראי  באגף החשב הכללי, משרד האוצר”.

*** הידיעה המקורית פורסמה כאן באתר היום בשעה 13:42; עודכן בשעה 20:30.