בוועדת המכרזים של משרד רוה”מ נטען כי וועדת הטלפונים (העוסקת בנושאי טלפוניה וקשר) אינה מתכנסת כלל; מספר הזימוניות במשרד קוצץ בעבר מ- 130 ל- 44

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה

תקנה: 3 (29)

שם הספק: ביפר תקשורת ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: קבלת שירותי זימוניות

התחלת ההתקשרות: 15 במארס 2015; סיום ההתקשרות: 30 באפריל 2015

החלטה: אושר; דיווח פטור משרדי

הערות: עמי דוידוביץ’ ראש ענף תקשורת במשרד ראש הממשלה אמר לוועדת המכרזים המשרדית ב- 18 במארס 2015 כי המשרד רוכש שירותי זימוניות מחברת ביפר תקשורת ישראל בע”מ לצורך ניתוב המידע האלחוטי ומתן שירות ל- 44 מנויים עובדי המשרד כאשר שימושם העיקרי של עובדי המשרד במכשירים הללו הוא קבלת עדכונים ביטחוניים מגורמי הביטחון השונים. החברה מספקת שירותי דיווח ושליחת מידע מפורט בטקסט למכשירי הביפר ומנתבת את המידע האלחוטי. כמו כן מפעילה החברה רשת תקשורת נפרדת ועצמאית המאפשרת שידור הודעות אישיות וקבוצתיות למספר רב של מנויים בו-זמנית וכן קבלת עדכונים שוטפים והנחיות בעלי תוכן ביטחוני מגורמים כמו פיקוד העורף (פקע”ר), משטרת ישראל (מ”י), גורמי מודיעים ושירות ביטחון כללי (שב”כ).

מפרוטוקול וועדת המכרזים במשרד ראש הממשלה עולה כי רוני זבורוף סגן חשב המשרד שאל את עמי דוידוביץ’ מדוע קיים צורך במכשיר הביפר כאשר יש כיום ברשות אנשים טלפונים חכמים (סמרטפונים) ולמעשה שליחת הודעות וקבלתן יכולה להתבצע גם באמצעות המכשירים הללו.

עמי דוידוביץ’ השיב כי מכשיר הביפר ניתן רק לאנשי הביטחון, לשכת ראש הממשלה, עובדים בתחום התקשורת ומספר עובדים נוספים להם ניתן אישור באופן מיוחד. לדברי, בישיבות מסויימות לא ניתן להכניס את מכשירי הטלפון בשל נושא של אבטחת מידע אך ניתן להכניס את מכשירי הביפר דרכו המנויים מקבלים עדכונים והודעות.

איציק ישראלי ראש מחלקת תחבורה במשרד רוה”מ ציין בדיון כי בעבר היו במשרד כ- 130 מנויים למכשיר הביפר ולאחר בחינה מחודשת שלו ושל חשב המשרד צומצמו מספר היחידות ל- 44 מכשירים.

רוני זבורוף סגן חשב המשרד ביקש בדיון כי וועדת הטלפונים תתכנס בהקדם ותבדוק האם ניתן לצמצם עוד את מספר המשתמשים במכשיר הביפר ולאחר הבדיקה יש לחזור לוועדה עם המלצת וועדת הטלפונים לאישור המלצותיה. ניקול מורנו ראש אגף תכנון, תיאום וארגון במשרד רוה”מ ציינה כי וועדת הטלפונים לא מתכנסת כלל ורצוי שתתכנס לשם דיון בנושאים נוספים מלבד נושא הביפר.