בהמלצת שופטי העליון, נדחו שני ערעורים על פסק דין של מחוזי בת”צ נגד 3 חברות סלולר

“לאחר ששמענו את טענות המערערים במלואן, המלצנו בפניהם לשקול אם הם עומדים על הערעורים. לאחר שנטלו שהות להיוועצות הודיעונו באי-כוח המערערים כי אינם עומדים על הערעורים בשלב זה. סוף דבר: הערעורים נדחים. בהתחשב בין השאר בהוצאות שנפסקו בבית-המשפט המחוזי אין צו להוצאות”.

כך נאמר בפסק דין שניתן במשותף בשני ערעורים שונים [ע”א  4063/20 ו- ע”א  4165/20] שנדונו ב- 26.4.2022 בפני הרכב של בית-המשפט העליון.

הערעורים היו על פסק דינו (המשותף) של בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד מיום 5.4.2020 שניתן על-ידי כבוד השופטת מיכל נד”ב: המערער בערעור הראשון נגד חברת פרטנר תקשורת בע”מ היה רמי קליאוט [בת”צ 5062-01-16] ואילו המערערים בערעור השני נגד פלאפון תקשורת וסלקום תקשורת היו יעקב נחום לילי שאלתיאל [בת”צ 3549-10-16].

עפ”י פסק הדין בבית-המשפט המחוזי, שתי התביעות הנפרדות עסקו במה שכונה “חבילות חו”ל”: “מנויי המשיבות היוצאים לחו”ל, שרוכשים מהמשיבות שירותים סלולריים תמורת סכום קבוע מראש, עפ”י מיכסה שנקבעה מראש. למרות שהשירותים הסלולריים שבחבילות נרכשו ע”י המנויים, ותמורתם שולמה במלואה, המשיבות אינן מאפשרות למנוייהן לנצל את מלוא החבילה. זאת נוכח תנאי מקפח ובלתי חוקי לפיו נין יהיה לממש את החבילה בתקופה קצרה ובסיום אותה תקופה יתרת החבילה שלא נוצלה, פוקעת ולא ניתן בגינה החזר כספי”. בסוף פסק הדין, המשתרע על-פני 43 עמודים, קבעה השופטת כי “המבקשים בכל אחת מן הבקשות יישאו בהוצאות כל אחת מן המשיבות בסכום של 25,000 ₪.”

יצויין כי יום לאחר החלטת העליון, ב- 27.4.2022 שיגרה בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ הודעה אל רשות ניירות ערך ואל הורסה לניירות ערך בתל אביב לפיה “בהמשך לדיווח המיידי של החברה […] בדבר פסק דין שניתן בבית-משפט המחוזי מרכז-לוד הדוחה בקשה לאישור תובענה ייצוגית אשר הוגשה כנגד החברה הבת פלאפון תקשורת בע”מ וחברת סלולר נוספת בטענה כי הן אינן מאפשרות למנוייהן לנצל את מלוא “חבילות חו”ל” שנרכשו מראש, ובדבר הגשת ערעור על פסק הדין על ידי מבקשי הבקשה לאישור התביעה הייצוגית, ניתן בזאת דיווח מיידי כי ביום 26.4.2022 ניתן פסק דין הדוחה את הערעור של המבקשים”.