בהמלצת העליון, מגישת ערעור על פס”ד במחוזי (בתביעה נגד ג’ון ברייס הדרכה ומטריקס אי. טי.) משכה את ערעורה ותשלם הוצאות מופחתות

08:34 10.04.2020

קטגוריות: משפט

בהמלצת שופטי העליון, מגישת ערעור על פסק דינו החלקי של בית המשפט המחוזי ת”א [בתביעה ת”א  44549-11-15 של שערי מידע נגד ג’ון ברייס הדרכה  ומטריקס אי. טי., שניתן ביום 7.8.2018 על ידי כבוד השופטת מיכל עמית אניסמן], משכה את ערעורה לעליון והוא נדחה. בחודש מארס 2020 השופטים קבעו [ע”א  7594/18] כי היא תשלם הוצאות מופחתות בסך 10,000 ₪.

בפסק הדין המקורי של בית-המשפט המחוזי נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה בשותפות נטענת בין הצדדים, אשר לפירוקה, בין היתר, עותרת המבקשת, וכן בעתירתה של התובעת לסעד של מתן חשבונות וסעדים כספיים נוספים.

“התובעת הינה בית תוכנה המתמחה במתן פיתרונות וביישום של אפליקציות בתחום המובייל והסלולר, בתחומי מערכות WinCE, מערכות משובצות REAL TIME ועוד. התובעת החלה את פעילותה בשנת 2008 ופועלת תחת שם המותג iGates.

“בסוף חודש אוגוסט 2009 נוצר קשר בין ג’ון ברייס, באמצעות מנהל תחום התשתיות שלה, מר רונן בנמפר, לבין התובעת, באמצעות מר עופר דוידיאן, מנכ”ל התובעת ובעל המניות הראשי בה. לטענת התובעת, מטרת ההידברות הייתה להקים בית-ספר משותף לטכנולוגיות מובייל, שעה שמטרת ביה”ס הייתה להתבסס מחד על הידע ויכולות ההדרכה של התובעת ומר דוידיאן, ומאידך על היכולות הקיימות של ג’ון ברייס במכירה, הפצה וניהול קורסים בתחום ההיי-טק.

“ואכן, הוסכם בין הצדדים על שיתוף פעולה. על טיבו ומהותו של שיתוף פעולה זה, והשאלה האם  עולה הוא לכדי שותפות, חלוקים הצדדים. בעוד התובעת טוענת כי הוסכם על הקמת שותפות בין הצדדים, הרי שהנתבעות טוענות כי הוסכם על שילובה של התובעת בפעילת ההדרכה של ג’ון ברייס כספק ושל מר דוידיאן כמרצה בתחום המובייל”. [הערה: ההדגשה – במקור].

בסיןם פסק הדין שניתן בשעתו קבעה השופטת כי “בנסיבות אלה איני סבורה כי עלה בידי התובעת להוכיח כי מערך הכספים של שתי הנתבעות אוחד או כי חברת מטריקס איחדה לתוכה את חברת נט ברייס בע”מ.

“לאור כל האמור לעיל, בכל הנוגע לטענות התובעת לקיומה של שותפות ולסעדים הנתבעים מכוח טענה זו, התביעה נדחית.

“בכל הנוגע לתביעת התובעת למתן חשבונות בנוגע לקורסים המוזמנים וקורסי ההסבה, והסעדים הכספיים בנוגע לקורסים אלה, התביעה נדחית. כן נדחית התביעה בנוגע לזכות סירוב ראשונה לקורסים ציבוריים”.

במסגרת ההליכים הגישו הנתבעות תצהירים של מספר אנשים ובהם של זיו מנדל מנהל חטיבת ההטמעה וההדרכה במטריקס ומנכ”ל ג’ון ברייס ושל אורי לפיד סמנכ”ל שיווק ג’ון ברייס.

הערת עורך Read IT Now: לגבי חברת שערי מידע בהליך משפטי אחר פירסמתי ידיעה כאן באתר.