בהמלצת בית-המשפט, 3 תובעים בתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר וסלקום, בהיקף קבוצתי של 20 מיליון ₪ – הגישו בקשת הסתלקות

18:23 28.06.2020

קטגוריות: משפט

תגים: ,

בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר ב- 11 במאי 2020 בקשת הסתלקות מוסכמת של 3 תובעים נגד החברות פרטנר תקשורת וסלקום ישראל בהיקף קבוצתי של 20 מיליון ₪ שהוגשה בחודש מאי 2018.

התובעים בתיק זה הם דוד וייס, רבקה פהארהאנד ולוי ישראל באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ושחר בן מאיר.

כבוד השופטת מיכל נד”ב כתבה בין היתר בפסק דינה [ת”צ 12410-05-18]:

“הצדדים הגישו במשותף בקשה מוסכמת להסתלקות המבקש מבקשתו לאישור תובענה ייצוגית לפי סעיף 16 בחוק תובענות ייצוגיות.

“בבקשת האישור נטען כי המשיבות [פרטנר וסלקום] הן מונופול ב’שוק המשך’ המנצל לרעה את כוחו המונופוליסטי בגביית מחיר בלתי הוגן בגין שירותי חו”ל שמחוץ לחבילה בניגוד לחוק התחרות הכלכלית.

“התקיים קדם משפט ובית-המשפט המליץ למבקשים להסתלק מן התובענה. לאחר שהצדדים באו בדברים, מבקשים המבקשים להסתלק מן התובענה”.

פרטנר וסלקום הביעו הסכמתן להסתלקות וויתרו על פסיקת הוצאות. הצדדים הסכימו על ביטל כל ההוצאות שנקבעו בהליכים בתובענה”.

השופטת ציינה כי “[…] התברר כי המבקשים חזרו בהם בתגובתם לשאלה מהעילה המרכזית היא העילה ההגבלית, ולאחר שבדיון חזרו בהם המבקשים מהעילה החוזית ונותרו אך עם העילה של עשיית עושר וגזל, המלצתי למבקשים להסתלק מן התובענה”. היא אישרה את ההסתלקות, מחקה את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית וכן את תביעתם האישית של המבקשים.

הערות עורך Read IT Now:

+ ב- 13 במאי 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת התביעה הזאת.

+ ב- 18 בינואר 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: בתובענה ייצוגית נגד פרטנר וסלקום: שופטת דחתה בקשת תובעים לצירוף חוות דעת אך אישרה בקשת לצירוף תצהיר; כ”א מהנתבעות תפוצה בסך 3,000 ₪ ע”י התובעים.