בהחלטת ביניים: בתביעה ייצוגית נגד פרטנר נדחתה בקשת התובע לעיון ולגילוי מסמכים של פרטנר

18:15 20.01.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד דחה בהחלטת ביניים בקשה של תובע בתביעה (ולצידה בקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פרטנר תקשורת לגילוי ולעיון במסמכים שלה.

כבוד השופטת דפנה בלטמן-קדראי כותבת בין היתר בהחלטתה כי “ביום 4.1.2016 הגיש המבקש בקשה לאישור תובענה כייצוגית בטענה כי חברת פרטנר נוקטת בפרקטיקה מסחרית בלתי הוגנת ומקפחת בכך שהיא משווקת חבילות תקשורת לחו”ל, הכוללות כמות מוגבלת של יחידות תקשורת (דקות שיחה, הודעות SMS ויחידות גלישה), הניתנות למימוש לתקופת זמן מוגבלת ושרירותית.

“לטענת המבקש, חברת פרטנר משווקת במתכוון חבילות תקשורת אשר אינן תואמות את צרכי מרבית לקוחותיה, בידיעה כי האפשרות למימושן במלואן, היא נמוכה ביותר.

“לטענתו, הגבלת תקופת המימוש לתקופה בלתי סבירה, ומבלי שניתנה האפשרות להזדכות על היתרה, מהווה התעשרות שלא כדין, תנאי מקפח בחוזה אחיד והתנהגות שלא בתום לב”.

חברת פרטנר תקשורת בתגובתה לבקשת האישור ביקשה לדחות אותה. “לטענתה, היא פועלת בהתאם להוראות הרישיון שניתן לה על-ידי משרד התקשורת ובהתאם למוסכם בינה לבין לקוחותיה, וכי בקשת האישור מהווה, איפוא, ניסיון לכפות עליה תנאים מסחריים של שירותיה”.

עוד טענה פרטנר כי “המבקש לא הניח מסד ראייתי עובדתי וכלכלי כלשהו בבקשת האישור ואף לא הוכחה קיומה של עילת תביעה אישית”.

לאחר שחברת פרטנר הגישה את תגובתה עתר התובע וביקש לאפשר לו עיון וגילוי במסמכים הבאים:

+ כל המסמכים הנוגעים למספר הלקוחות של המשיבה בתקופה שבין השנים 2009-2015, בחלוקה לפי חודשים;

+ כל המסמכים הנוגעים למספר וסוג חבילות התקשורת לחו”ל ששווקו על-ידי המשיבה בתקופה נשוא התביעה, בחלוקה לפי חודשים;

+ כל המסמכים הנוגעים למידת  ניצול חבילות התקשורת של לקוחות המשיבה בתקופה נשוא התביעה, בחלוקה לפי חודשים.

חברת פרטנר תקשורת התנגדה לגילוי המסמכים ולעיון בהם וטענה כי “… מדובר בבקשה גורפת ומכבידה לייצור ועיבוד מסמכים שאינם מצויים בידה, ואשר יחייבו אותה לערוך בירורים עובדתיים ולרכזם בחלוקה לפי חודשים. כמו כן, הנתונים המבוקשים כוללים סודות מסחריים חסויים”.

השופטת כותבת בהחלטתה כי “לאחר ששקלתי את טענות הצדדים הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להידחות … במקרה דנן, ומבלי לטעת מסמרות בעניין זה, לא מצאתי כי המבקש העמיד תשתית ראייתית ראשונית, לכך שקיימת אפשרות סבירה שהתובענה תוכרע לטובת הקבוצה … המבקש לא ביסס די טענותיו העובדתיות והמשפטיות לפיהן חבילות התקשורת הנמכרות על-ידי המשיבה חוגרות מהמותר על-פי כל דין או מקפחות זכויות צרכניות בכל דרך”.

השופטת דחתה את בקשת התובע לגילוי ועיון המסמכים וחייבה אותו בתשלום הוצאות לחברת פרטנר בסך כולל של 2,500 ₪.