בדרום קוריאה ‘לא מצליחים’ למצוא מפעיל סלולרי רביעי; מאז 2010 זה הניסיון השביעי של הממשלה לאתר מועמד רציני לקבל את הרישיון הסלולרי הרביעי

משרד ה- Ministry of Science, ICT and Future Planning בדרום קוריאה אומר כי שלוש החברות שהגישו בקשות לרישיון מפעיל סלולר רביעי במדינה – לא עמדו בקריטריונים הדרושים.

לדבר העיתון  Korea Herald, שלוש החברות [חברת  Sejong Telecom, חברת K Mobile  וחברת Quantum Mobile] לא הצליחו לגייס את הכספים הדרושים ולא הציגו תוכניות עסקיות מפורטות למקרה שיזכו ברישיון המפעיל הסלולרי.

ממשלת קוריאה הדרומית מנסה מאז שנת 2010 ‘למצוא’ את המפעיל הסלולרי הרביעי לשוק הנייד אשר נשלט כיום בידי חברת SKT, חברת KT וחברת LG Uplus. החברה האחרונה נקנסה שוב ושוק בשל תחרות שאינה הוגנת והממשלה קיוותה כי כניסתו של מפעיל נוסף ‘תנער’ את השוק ותסייע לשיפור השירות ללקוחות.

מדובר בניסיון השביעי של הממשלה לאתר מועמד רציני לקבל את הרישיון הסלולרי הרביעי.

בחודש דצמבר 2015 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה כי מכון המחקר הכלכלי Digieco [בבעלות המפעיל הסלולרי KT] בדרום קוריאה דיווח שהוצאות הפרסום במובייל במדינה גדלו פי 1,800 מאז שנת 2010 בעיקר בשל השימוש הנרחב בטלפונים חכמים (סמרטפונים) ופלטפורמות מובייל מתקדמות. ב- 2015 הסתכמו ההוצאות ב- 798 מיליון דולר.

בתוך כך נמסר ע”י ה- Ministry of Trade, Industry and Energy בדרום קוריאה כי ייצוא מוצרי טכנולוגיית המידע והטלקום (ICT) ירד בשיעור של 1.9%(-): 172.89 מיליארד דולר בשנת 2015 לעומת ייצוא בהיקף של 176.23 מיליארד דולר בשנת 2014. עיקר הירידה היה במכירות של פנלי תצוגה [ירידה בשיעור של 6.8%(-)] וטלוויזיות דיגיטליות [ירידה בשיעור של 26.1%(-)]. הירידה נובעת בעיקר בשל היחלשות הביקושים בעולם. זו השנה הראשונה של ירידה שנתית בייצוא מאז שנת 2012.