בדיון בכנסת נטען לניגוד אינטרסים לכאורה של מנכ”לית משרד התקשורת בטיפול בנושא “הקומה הכשרה”

בדיון שנערך במליאת הכנסת ביום רביעי האחרון (25.5.2022) נטען לניגוד אינטרסים לכאורה של מנכ”לית משרד התקשורת בטיפול בנושא “הקומה הכשרה”. הדיון הספציפי היה לגבי נושא שונה לחלוטין.

ח”כ  משה ארבל אמר מעל הדוכן: “היום הייתה אמור לעלות לכאן במליאת הכנסת להצבעה הצעת חוק שלי, שמבקשת להסדיר את סוגית הטלפונים הכשרים.

“וראו זה פלא, ממידע שהגיע לידיי מאנשי לשכתי מתברר שהגב’ לירן אבישר בן-חורין, מנכ”לית משרד התקשורת, שאני רוצה לומר לכם – באופן אישי אני מעריך אותה מאוד, היא בוגרת ארגון מעוז, אמורה לייצג ממלכתיות.

“הופתעתי מאוד לראות שבן זוגה, מר איתי בן-חורין, שותף במשרד בן-חורין אלכסנדרוביץ’, ייצג בעבר הלא רחוק את המרכז הרפורמי לדת ומדינה ואת עמותת בת קול – שתי עמותות שהיו בקשרים עסקיים איתו; אחת בתרומה, פרו בונו, ואחת על ידי תשלום שכר חודשי. הן שתי העמותות העותרות לבג”ץ בנושא הזה.

“והגב’ לירן אבישר בן-חורין, מנכ”לית משרד התקשורת, לא מצהירה גילוי נאות, פועלת בעצם עם לקוחות של בן הזוג שלה, לטובת קידום מטרותיהם, והסדר ניגוד העניינים שלה – – –

+ קריאת ביניים של ח”כ גלעד קריב שהקצרניות לא הצליחו לשמוע.

ח”כ ארבל ממשיך: “אני יודע שאתה נזעק למען לקוחותיך, המרכז הרפורמי, אבל הדבר הזה, אילו היה מתבצע אצל דודי אמסלם כשר תקשורת – הייתה נפתחת חקירה פלילית. הדבר הזה הוא מרמה והפרת אמונים, אבל לכם מותר הכול.

+ קריאת ביניים נוספת של ח”כ גלעד קריב שהקצרניות לא הצליחו לשמוע.

ח”כ ארבל: “זו תועבה. איך היא בכלל מטפלת בנושא הזה? איך היא בכלל מעזה? תהיה בשקט.

+ עוד קריאת ביניים של ח”כ גלעד קריב שהקצרניות לא הצליחו לשמוע.

ח”כ ארבל המשיך: “איך היא בכלל מעזה לטפל בסוגיה שנוגעת לעניין, לאינטרס עסקי של בן הזוג שלה? הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת. יש לה הסדר ניגוד עניינים. היא הייתה חייבת להצהיר גילוי נאות לפני שהיא נוגעת בנושא, לפני שהיא מטפלת בו. אבל לכם מותר הכול. נגמרו הימים האלה. אנחנו נעמוד, ואנחנו נאמר, ואנחנו נציף את זה כאן לאזרחי מדינת ישראל. הפעולות הבלתי-חוקיות הללו צריכות להיחשף. כבר אמר שופט יהודי בבית המשפט העליון בארצות הברית, השופט ברנדס: אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. אנחנו נציף את כל הקלקולים הללו, את כל התרמיות הללו. ודעו לכם, אזרחי ישראל, החוק הזה לא עלה היום להצבעה, והתנגדותו של שר התקשורת הייתה נחרצת בגלל שהמנכ”לית שלו משרתת את הלקוחות של בן הזוג שלה במשרד בן-חורין אלכסנדרוביץ’. והינה הוא אץ ורץ, מר קריב, כדי להגיש הודעה אישית כאשר הוא היה לקוח שלו כמנכ”ל המרכז הרפורמי לדת ומדינה. תתביישו לכם, נוכלים.

= = = = = = = = = = = = = = =

ההודעה האישית של ח”כ גלעד קריב

בעקבות דבריו של ח”כ ארבל, ביקש ח”כ גלעד קריב למסור הודעה אישית: “אני אהיה קצר מאוד. עלה לכאן חבר כנסת נכבד, משפטן, אדם הגון וישר דרך, ולא היסס להוציא את דיבתה של עובדת ציבור מסורה, שייתכן שיש לו עימה מחלוקת נוקבת בעניין כזה או אחר, למרות שבסופו של דבר”

+ קריאת ביניים של ח”כ אורלי לוי אבקסיס: “השאלה היא אם היא בניגוד עניינים”.

ח”כ קריב ממשיך: “אני אענה. אז בחר חבר הכנסת ארבל לנצל את הבמה הזאת על מנת להטיל דופי בפעולתה של מנכ”לית משרד התקשורת סביב עניין של מדיניות, שנמצא באחריותו של השר, ומכיוון שהוא הציג כאן איזשהו מצג שווא, מן הראוי לתקן את מצג השווא הזה. יכול מאן דהוא להבין מדבריו של חבר הכנסת ארבל שהנושא של הטלפונים הכשרים מטופל על ידי מנכ”לית משרד התקשורת בשעה שמשרד יחסי הציבור של בן זוגה מייצג את התנועה הרפורמית בישראל – והדבר איננו נכון.

“לכל הפחות היה ראוי שחבר הכנסת ארבל, שהוא עורך דין ומשפטן, ידייק בדבריו ויציין שאכן משרד בן-חורין אלכסנדרוביץ’ עבד בעבור התנועה הרפורמית בישראל כשם שהוא עובד בעבור מאות גופים אחרים, אך ההתקשרות עימו נפסקה שנה לפני מינויה של גברת אבישר בן-חורין לתפקיד מנכ”לית משרד התקשורת.

“מן הראוי שחבר הכנסת ארבל ידייק בדבריו, יקפיד בכבודם של עובדי ציבור, לא יוציא דיבה – הן בהיותו משפטן והן בהיותו אדם ירא שמיים”.