יובל חמו ממשרד מבקר המדינה בדיון בכנסת על פרוייקט התיעוד הלאומי הביומטרי: בראייתנו מדובר בליקויים שורשיים הראויים לבחינה מאוד משמעותית

וועדת הכנסת לביקורת המדינה בראשות היו”ר קארין אלהרר קיימה ב- 29.6.2015 דיון  על דו”ח מבקר המדינה השופט שפירא בנושא פרוייקט התיעוד הלאומי הביומטרי.

מבקר המדינה ואנשי משרדו הציגו בתחילת הדיון את הממצאים העיקריים של הדו”ח. המבקר הדגיש כי מדובר בדו”ח ביקורת בזמן אמת (בניגוד למרבית הדו”חות שהמשרד מפרסם בדיעבד): “המגמה שלי היא להוציא את הדו”חות בזמן אמת כשהם רלבנטיים ולא בדו”ח השנתי עב הכרס”.

יובל חמו מנהל חטיבה במשרד המבקר אמר כי דו”ח הביקורת מתייחס ל- 75% מתקופת המבחן של פרוייקט המאגר הביומטרי שהוא “פרק זמן משמעותי בתקופת המבחן ועדיין הגופים המבוקרים יוכלו לתקן וגם מקבלי ההחלטות יהיו בעלי תשתית רחבה יותר. בראייתנו מדובר בליקויים שורשיים הראויים לבחינה מאוד משמעותית”.

בדיון אמר נציג נציג משרד המודיעין כי ישראל כץ שר התחבורה והמודיעין עדיין לא גיבש עמדה בנושא הצורך למאגר הביומטרי.

ח”כ אורי מקלב יו”ר וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אמר לאנשי רשות האוכלוסין והרשות לניהול המאגר הביומטרי: “אתם נכשלתם במבחן הציבורי ובמבחן האמון כמו גם במבחן הביצוע. אין לכם זכות מקצועית ומוסרית לבקש את האמון שלנו”.

יו”ר וועדת הכנסת לביקורת המדינה קארין אלהרר סיכמה את הדיון באומרה כי “עוד לא קיבלנו תשובה משכנת לגבי נחיצות המאגר. את המשוכה הזאת, הראשונה, טרם הצלחנו לעבור”. היא הודיעה כי היא מבקשת לקבל ממשרד הפנים בתוך חודש דו”ח מאושר ע”י השר ומגובה בנתונים מדוייקים מדוע המאגר הביומטרי נחוץ”.

הערה: הידיעה מתבססת על שידור בפורטל הוועדה ועל אתר הכנסת.