בארה”ב הופצה הודעה לעיתונות שקרית לפיה אינטל החליטה להשעות השקעה של 6 מיליארד דולר בישראל בתגובה למבצע “צוק איתן” ולמצור על הרצועה

15:30 08.08.2014

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

בחמישי (7.8.2014) בלילה זמן ישראל הופצה בארה”ב לעיתונאים הודעה לעיתונות שקרית כאילו חברת אינטל החליטה להשעות עד הודעה חדשה השקעה של 6 מיליארד דולר בישראל (עליה פורסם בהרחבה לאחרונה). זאת בתגובה על פעילות צה”ל ברצועת עזה שגרמה ל’הרס ולאובדן חיי אדם’.

ההודעה הופצה במהירות ע”י משתמשי הרשתות החברתיות אשר תמכו או גינו את “ההחלטה” של אינטל.

עוד נאמר בהודעה לעיתונות כי אינטל תבצע הערכה-מחדש של הקשרים העסקיים שלה עם ישראל כדי להבטיח תאימות עם הנחיות Code of Conduct ויעדי ה- Corporate Responsibility שלה.

ההודעה הארוכה שהופצה מסנטה ברברה, קליפורניה כללה ציטוטים כביכול של המנכ”ל Brian Krzanich ושל נשיא אינטל ישראל מולי אדן. לגבי מולי אדן נאמר כי הוא תומך ב’החלטה’ של הנהלת אינטל וכי הוא משוכנע שפעילות החברה תימשך בישראל למרות השעיית ההשקעה. “אדן שוחח בשבועות האחרונים עם פקידי מימשל ישראל לגבי המדיניות הצבאית [של ישראל] ותשומת-הלב השלילית שהיא מביאה למדינה ולאותן חברות המבצעות בה עסקים”.

“המפעל [של אינטל] בקרית גת נמצא רק 15 מייל מצפון רצועת עזה. הדיווחים בדבר ההרס ואובדן חיי אדם שנגרמו כתוצאה מההתקפות האחרונות של ישראל על עזה נוסף עם המצור שכפתה ישראל על תושבי עזה במהלך השנים האחרונות אינם דבר שמנהיגים עסקיים יכולים להמשיך ולהתעלם ממנו”.

בסיום ההודעה נאמר כי “פרטים נוספים על ההערכה של פעילות אינטל בישראל יפורסמו בשבועות הקרובים”.

לאחר שנודע לה הדבר הזדרזה חברת אינטל ופירסמה הודעה רשמית שמדובר במתיחה ובשקר מוחלט וכי היא חוקרת את הנושא.

אלמוני שהזדהה בשם Nick Veritas ובתואר Intel Corporate, Assistant DirectorCommunications & Public Affairs הוא זה ששיגר את ההודעה השקרית לעיתונאים ונאמר בה כי החלטת החברה היא ברוח ה- “corporate responsibility goals”   שלה.

בנוסף הוא הקים אתר דמה שייראה כאילו מדובר באתר חדר החדשות של חברת אינטל והכולל בראש רשימת ההודעות לעיתונות את ההודעה הספציפית הזאת. בתחילה כאשר עיתונאים התקשרו למספר הטלפון שהתפרסם בהודעה לעיתונות הם נענו ע”י אדם שאמר להם כי מדובר במידע אמיתי.

לאחר שאינטל פירסמה תגובתה אותו אדם שיגר הודעה נוספת לעיתונאים בה אישר כי מדובר במתיחה וכי “המטרה הייתה לומר ולעשות משהו בנושא מחוייבות ארגונית וזכויות אדם. אינטל אינה ייחודית באי-העשייה שלה לגבי הערכים האזרחיים הארגוניים המוצהרים של החברה”.

בשיחות נוספות שערכו עימו עיתונאים הוא אמר כי פעל לבדו וכי אינו משתייך לשום ארגון שהוא.

אגב, השם “ניק וריטאס”, הרי שהמלה Veritas בלטינית משמעה “אמת”.

הערה: הידיעה פורסמה לראשונה ב”חלון המבזקים” של אתר זה ב- 04:43 היום. זהו הדיווח הראשון בכלי התקשורת בישראל בנושא זה.