נערכת עבודת מטה לגיבוש מתווה להעסקת הון אנושי בתחום המחשוב בממשלה ולרכישת השירותים בתחום

החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו אישרה את המלצת וועדת הפטור ממכרז המרכזית להענקת פטור מחובת מכרז להתקשרות של משרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי עם 24 חברות מחשוב (זוכות מכרז מממ 1-2009) לאספקת שירותי מחשוב למשרדי הממשלה בהיקף כולל של 1.435 מיליארד ש”ח כולל מע”מ.

ההתקשרות תהיה לתקופה של שנה מיום 30.6.2016 ועד ליום 30.6.2017.

במקור, מינהל הרכש הממשלתי ביקש אישור להתקשרות לתקופה זו של שנה בתוספת אופציה לשנה נוספת עד ליום 30.6.2016 בהיקף כולל של 3.3 מיליארד ₪ כולל מע”מ (כשסכום זה כולל את האופציה בהיקף של 1.65 מיליארד ₪ לשנה).

החברות במסגרת פטור זה הן:

■ מטריקס אי. טי. מערכות מידע מתקדמות בע”מ

■ אלעד מערכות תוכנה בע”מ

■ מרטנס הופמן שירותי מחשוב בע”מ

■ סיסנת תוכנה בע”מ

■ טלדור יועצים בע”מ

■ נס איי.טי. בע”מ [נס טכנולוגיות]

■ אס. קיו. לינק בע”מ [SQLink]

■ בזק בינלאומי בע”מ

■ וואן שירותי תוכנה (1997) בע”מ [ONE1]

■ אס. פי. אל. תוכנה בע”מ [SPL]

■ א.מ.ן מחשבים בע”מ

■ אורטל שירותי כוח אדם בע”מ

■ היולט-פקרד (ישראל) בע”מ [HP]

■ לוג-און תוכנה בע”מ

■ קונסיסט מערכות בע”מ

■ אופיסופט בע”מ

■ אקספדיס בע”מ

■ רזאל מערכות זמן אמת בע”מ

■ יעל תוכנה ומערכות בע”מ

■ טלקוד מחשבים בע”מ

■  יונילינק בע”מ

■ מלם מערכות בע”מ (מלם-תים)

■ איווייב בע”מ

■ אדוונטק טכנולוגיות אי. טי. בע”מ

וועדת הפטור ממכרז המרכזית כותבת בהחלטה שלה כי ביום 30.6.2016 – בתום שש שנות התקשרות – עתיד להסתיים תוקפו של מכרז מרכזי מממ 1-2009 לאספקת שירותי מחשוב למשרדי הממשלה.

“במשך השנה וחצי האחרונות עמל מינהל הרכש הממשלתי בשיתוף רשות התקשוב הממשלתי, נציבות שירות המדינה (נש”מ), נציגי משרדי הממשלה וגורמים נוספים הן על גיבוש מתווה להעסקת הון אנושי בתחום המחשוב בממשלה והן על מתווה חדש לרכישת השירותים בתחום זה.

“במסגרת עבודת המטה החל לאחרונה לפעול צוות בחינה מצומצם אשר תפקידו לבחון את כלל המקצועות והשירותים בתחום המחשוב וזאת במטרה להמליץ על מתווה חדש לגיבוש מדיניות תחום המחשוב בממשלה.

“הצוות מונה מכוח החלטת נציב שירות המדינה וחברים בו נציגי נציבות שירות המדינה, רשות התקשוב הממשלתי, אגף התקציבים, הממונה על השכר והחשב הכללי. הצוות פועל על-בסיס גאנט עבודה עם אבני דרך ולוחות זמנים ברורים.

“עבודת המטה נדרשת מהסיבות הבאות:

+ לצורך עיצוב המתווה ובחינת כלל החלופות האפשריות הקיימות לכדי יצירת מודל אשר ימקסם את יכולות הממשלה בתחום המחשוב לצד הבטחת שירות איכותי וטוב;

+ לצורך התאמת ההון האנושי והשירות הניתן לממשלה להתפתחויות בעולם טכנולוגיית המידע בארץ ובעולם;

+ לצורך ניהול והפחתת הסיכונים הטמונים בשינויים ובהטמעת מודלים חדשים בממשלה והשפעתם על תפקוד הממשלה בכלל ועל תחום ה- IT במשק בפרט.

“עבודת המטה הנזכרת טרם הסתיימה ועל כן יש להאריך את ההתקשרות הקיימת עבור החברות הקיימות במכרז בשינויים המחוייבים לצורך שמירה על רציפות המענה למשרדי הממשלה שירותי המחשוב”.