באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהתקשרות המשך של רשות האוכלוסין וההגירה עם חברת HP [בהיקף כספי של יותר מ- 2 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד הפנים – רשות האוכלוסין וההגירה

שם הספק: היולט-פקרד בע”מ

מהות ההתקשרות: בקשה לאישור התקשרות המשך עם חברת HP לצורך המשך תחזוקת ופיתוח מערכת עובדים זרים [מעו”ז]

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2014

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל לאחר שניתן אישור וועדת הפטור המרכזית ובעקבות המלצת רז הייפרמן מהמטה התקשוב הממשלתי ושל מילכה נשיאל עוזרת החשבת הכללית (מחשוב) להיענות בחיוב לבקשה

הערות: משטרת ישראל, אשר הייתה אמונה על השוהים הזרים בארץ, התקשרה בשנת 2003 עם חברת אלקטרוניק דאטה סיסטמס (EDS) ישראל בע”מ בעקבות זכיית החברה במכרז פומבי לאספקה, התקנה והטמעה של מערכת ביומטרית לרישום זרים [מערכת מעו”ז]. בנוסף זכתה EDS במכרז פומבי להקמת מערכת מחשוב מרכזית לרשות האוכלוסין וההגירה אשר מרכזת את מרשם האוכלוסין, ניהול אוכלוסיות זרים, הנפקת תעודות ותיעוד תשלום אגרות (מערכת “אביב”). בשנת 2008 הוקמה הרשות וכל תחום השוהים הזרים עבר לאחריותה כולל הזכויות והחובות של משטרת ישראל בהקשר זה לרבות ההסכם עם חברת EDS [אשר באותה שנה התמזגה עם חברת HP].

מערכת מעו”ז הינה מערכת מיושנת אשר אחראית לאגירת תמונת צילומי וטביעות האצבע של עובדים זרים ואגירת תבניות ייחודיות המחושבות לכל טביעת אצבע. המערכת מאפשרת איתור אדם עפ”י נתוני טביעת אצבע.

מערכת “אביב” מנהלת את כל פרטי השהייה של עובדים זרים בארץ כולל מידע עליהם, ניהול רישיונות השהייה, המעסיקים, כניסות ויציאות מהארץ וכו’.

היות ומערכת מעו”ז היא מיושנת מאוד לא ניתן לייצר את הקשר בין המערכות באמצעות ממשקים ונדרש לשלב את רכיב ה- AFIS של מערכת מעו”ז (האוגר את הנתונים הביומטריים ומאפשר זיהוי יישויות) לתוך מערכת “אביב”.

רשות האוכלוסין וההגירה מבקשת להרחיב את ההתקשרות עם חברת HP לצורך המשך תחזוקת מערכת עובדים זרים וכן פיתוח יכולות זיהוי ביומטריות במערכת “אביב”. בכדי לייעל את תהליכי העבודה ולצמצם את תחזוקת מערכות המחשוב הוחלט כי יש לפתח יכולות זיהוי ביומטרי במערכת “אביב” ולהביא בעתיד לביטולה של מערכת מעו”ז.