באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהתקשרות המשך של משרד הבריאות עם HP לתחזוקה שנתית למערכת נמ”ר בהיקף כספי של 63.6 מיליון ₪ לשנתיים

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק: היולט-פקרד HP בע”מ

מהות ההתקשרות: פטור ממכרז בהתקשרות המשך של משרד הבריאות עם HP לתחזוקה שנתית למערכת ניהול מרכזים רפואיים [מערכת נמ”ר המשרתת 10 בתי-חולים ממשלתיים לתפעול תהליכי הליבה בבית-החולים].

התחלת ההתקשרות: 23 במארס 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בעקבות המלצת וועדת הפטור המרכזית: “הובהר לנו כי מדובר במערכת קריטית לתפקוד התקין של בתי-החולים המשתמשים בה. יצויין כי במקביל מבצע המשרד הליך בדיקה מעמיק להסדרת עתיד ההתקשרות ושילוב המערכת במסגרת פרוייקט “מזור” למחשוב מערכות הליבה בבתי-החולים הכלליים. תהליך זה מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2014 ובהתאם לתוצאותיו יציג המשרד מתווה פעולה לשילוב חלקים רלבנטיים מפרוייקט נמ”ר בפרוייקט “מזור”.

הערות: מערכת נמ”ר (ניהול מרכזים רפואיים) היא המערכת התפעולית המשרתת עשרה בתי-חולים כלליים לניהול תהליכי העבודה האדמיניסטרטיביים ולניהול תהליכים קליניים (מעבדות, יועצים, חדרי ניתוח, מערך הדמייה, תהליכים קליניים במחלקה וכו’) תוך קישור תיק המטופל. המערכת מתוחזקת ע”י חברת HP בהמשך לזכייה במכרז משנת 1998 ועדכון ההתקשרויות שנעשו מעת לעת. במהלך השנים חל גידול בעלות התחזוקה בשל הרחבות בתכולת הפרוייקט והמשתמשים ובגין הצמדה למדד ושינוי מע”מ. היקף ההתקשרות המבוקש היה 70,270,000 ₪ כולל מע”מ. וועדת הפטור המרכזית החליטה לאשר התקשרות בסכום שלא יעלה על 63,658,890 ₪.