באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהתקשרות המשך של משרד רוה”מ/התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית עם טלדור מערכות מחשבים בהיקף 3.34 ₪ מיליון לשנה: אספקה ותחזוקה של עמדות שירות

החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי בויאנג’ו קיבלה ב- 2 באוגוסט 2015 את המלצת וועדת הפטור ממכרז למשרדי הממשלה וחתמה על אישור בהתקשרות המשך של משרד ראש הממשלה/התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית עם טלדור מערכות מחשבים בהיקף 3.34 ₪ מיליון לשנה.

מדובר באספקה ותחזוקה של עמדות שירות. האופציות הקיימות במכרז הנוכחי (מכרז פומבי של מימשל זמין) הסתיימו והמכרז המרכזי של מנהל הרכש בנושא אמור להתפרסם רק לקראת סוף 2015 ולכן נדרשת הארכת התקשרות עם החברה לשנה נוספת, או עד שייחתם הסכם עם הספק הזוכה במכרז מרכזי של מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר (עפ”י המוקדם ביניהם).

חברת טלדור זכתה בשנת 2009 במכרז לתחזוקת עמדות שירות הפזורות ברחבי הארץ ומשרתות את כלל הציבור בשירותי תשלומים, טפסים וסקרים. במסגרת ההסכם הרכשו עד כה יותר מ- 400 עמדות המאפשרות למשרדי הממשלה השונים לספק שירותי רבים לאזרים ובהם הפקת רישיון רכב, תשלום אגרות טאבו, תשלום חידוש דרכון ועוד.

במהלך תקופת ההתקשרות התכוונן מינהל הרכש הממשלי לפרסם מכרז מרכזי חדש לצורך רכישת וקבלת שירות לעמדות שירות אולם המכרז טרם פורסם. לפי הערכות מינהל הרכש צפוי המכרז החדש להתפרסם ברבע הראשון של שנת 2016.

בשל העיכוב בפרסום המכרז המרכזי, יחידת מימשל זמין מבקשת להרחיב ולהאריך את ההתקשרות עם חברת טלדור עבור רכישת עמדות חדשות ופריסתן ברחבי הארץ, טיפול והחלפת ציוד נלווה לעמדות, הוספת ציוד בהתאם להסכם המקורי, וכן טיפולים שוטפים בעמדות הפרוסות כיום במרכזי הארץ.

בהחלטת הממשלה 2097 מיום 10.10.2014 בנושא “הרחבת תחומי פעילות התקשוב הממשלתי ועידוד חדשנות במגזר הציבורי” הוטל על התקשוב הממשלתי  ומימשל זמין במסגרת תוכנית האצה לפרוס 100 עמדות שירות נוספות.

“מדובר בשירותים הכרחיים והרחבת הנגשת שירותי הממשלה לאזרחים ולתחזוקת העמדות הקיימות”.