באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהתקשרות המשך של משרד פנים עם מלם מערכות [אחזקה ופיתוח של מערכת תכנון זמין של מינהל התכנון, בהיקף 14.47 מיליון ש”ח]

הגוף המפרסם: משרד הפנים

תקנה: 3 (29)

שם הספק: מלם מערכות בע”מ

מהות ההתקשרות: הארכה והרחבת ההתקשרות לצורך אחזקה ופיתוח של מערכת תכנון זמין של מינהל התכנון

התחלת ההתקשרות: 22 בפברואר 2015

סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

היקף כספי מבוקש: 16,000,000 ₪ כולל מע”מ

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

היקף כספי מאושר: 14,470,000 ₪ כולל מע”מ [11,788,638 ₪ כולל מע”מ עבור פיתוח המערכת + 2,681,362 ₪ עבור תחזוקת המערכת]

הערות: לבקשת הרפרנטורה בחשכ”ל העביר המשרד מתווה ליציאה למכרז חדש להחלפת החברה אשר כולל לו”ז מפורט לכתיבת מסמכי מכרז, פרסום המכרז, הכרזה על זוכה ובחירת ספק חדש, חפיפה והתנתקות מהחברה. המשרד התחייב שעד שנת 2019 יוכל הספק החדש שייבחר לקבל אחריות על תפעול המערכת באופן מלא.

המשרד הבהיר כי מדובר במערכת חיונית לתפעול השוטף של פעילותו ופעילות מינהל התכנון. לאור מורכבות ודחיפות הנושא והחשיבות לשמור על יציבות המערכת, יש להמשיך את ההתקשרות עם הספק הנוכחי עד להחלפתו באופן שיבטיח המשך תפעול רציף ותקין של המערכת.

עוד התברר בדיוני וועדת הפטור כי המשרד ערוך ומתכוון לפרסם כבר בימים אלו, בכפוף לאישור וועדת חריגים, מכרז לבחירת יועץ שילווה את המכרז.

וועדת הפטור המרכזית כותבת בהחלטתה מיום 15 במארס 2015 כי [ההדגשה – במקור] “החלטה זו הינה בכפוף לכך שהמשרד יציג לממונה על התקשוב הממשלתי, עד סוף שנת 2015, מתווה להשלמת הפיתוחים והיערכות המשרד לפרסום מכרז לצורך בחירת ספק שיעניק את השירותים, לרבות התייחסות לסוגיית העברת הידע ותפיסת התפעול של המערכת לאחר תום תקופת הפטור. כמו כן על המשרד להציג לממונה על התקשוב אחת לשנה סטטוס התקדמות הפרוייקט. הסטטוס האמור יוצג גם לסגן בכיר לחשבת הכללית עד ליום 1.1.2017″.

עוד מדגישה הוועדה כי “בהיעדר תקציב מאושר לשנה זו, אישור זה כפוף להוראות הדין והוראות החשבת הכללית לעניין זה לרבות אישור הוועדה להתקשרויות חריגות”.