באישור החשכ”ל – פטור ממכרז: אספקת שירותי תקשורת סלולריים (רט”ן) למשרדי הממשלה ע”י פלאפון ופרטנר [80 מיליון ש”ח לכשנה]

החשב הכללי באוצר רו”ח יהלי רוטנברג אישר לאחרונה הארכת התקשרות עם החברות פלאפון תקשורת ופרטנר תקשורת לצורך אספקת שירותי תקשורת סלולריים (רט”ן) למשרדי הממשלה ע”י פלאפון ופרטנר [80 מיליון ש”ח לכשנה (79.8 מיליון ש”ח מתוך סכום זה הוא לחברת פלאפון)].

זאת בהתבסס על “תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות”. החשכ”ל ציין בהחלטתו כי “ההתקשרות מאושרת לתקופה לצורך שמירה על הרציפות אולם בשים לעובדה כי יכול ולא תמומש במלואה לאור ההתקשרות החדשה מכוח המכרז”.

בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין השאר כי “מינהל הרכש הממשלתי מבקש התקשרות המשך עם חברת פלאפון תקשורת בע”מ ועם חברת פרטנר פתרונות תקשורת נייחים לטובת אספקת שירותים סלולריים למשרדי הממשלה.

“פלאפון ופרטנר זכו במסגרת מכרז פומבי מממ 01-2016 לאספקת שירותים סלולריים (רט”ן) למשרדי הממשלה. החלוקה בין החברות מתקיימת בצורה שבה פלאפון מספקת את עיקר שירותי סלולר והדאטה לעובדי ומשרדי הממשלה, וחברת פרטנר משמשת בעיקר כגיבוי ושירות למשרדים בשירותי הדאטה.

“ההתקשרות החלה ביום 3.8.2016  ולאחר מימושי האופציה שבהסכם ההתקשרות הסתיימה ביום 2.5.2023.

“מינהל הרכש הממשלתי משלים בימים אלו את העבודה על מכרז מרכזי 02-2022 לאספקת שירות סלולר אשר ההתקשרות מכוחו עתידה להחליף את ההתקשרות הנוכחית. לדברי הצוות המקצועי במינהל הרכש, המכרז החדש יפורסם ברבע השני של 2023  ובהתאם יבחרו זוכים עד תום שנת 2023.

“נוסף על ההליכים הנדרשים להתקשרות חדשה כאמור, לאחר בחינה ועבודה מאומצת שנעשתה בעניין, הוחלט כי במסגרת המכרז החדש יבחרו 2 ספקים ולהם תינתן, תקופת היערכות, בת חצי שנה, אשר במהלכה יחול מעבר הדרגתי באספקת השירותים בין הספקים הנוכחים לספקים החדשים וכן, ככל שתידרש, יצירת תשתיות חדשות. כלומר, אספקת השירותים המלאה מכוח המכרז החדש לא תתחיל מיד עם בחירת הספקים הזוכים במכרז אלא רק לאחר תום תקופת ההיערכות כאמור.

“המכרז הקיים הוא מכרז עבור שירותי סלולר למשרדי הממשלה, ומהווה את הפתרון בעל העלות המיטבית למשרדי הממשלה בתקופת הביניים עד לתחילת ההתקשרות החדשה מכוח המכרז החדש.

“לאור האמור מנהל הרכש הציג לוועדה כי בהתאם לחוות דעתו המקצועית, התקשרות ההמשך נדרשת מאחר ובנסיבות הקיימות השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חיסכון ויעילות.

“לנוכח הצורך במענה רציף למשרדי הממשלה בתחום הסלולר עד להשלמת ההליכים במסגרת המכרז החדש, קיים הצוות המקצועי במהלך חודש אפריל שיח עם פלאפון, לצורך קבלת הסכמתה להתקשרות בפטור לתקופה הנדרשת עד תחילת אספקת השירותים מתוקף המכרז החדש.

“[…] במועד זה הציג מינהל הרכש לוועדה כי השיח הסתיים ופלאפון הסכימה לביצוע התקשרות ההמשך בתנאים זהים להתקשרות המקורית ואף בתנאים מטיבים עבור שירותים מסוימים.

“מאחר שחברת פרטנר מספקת שירותי דאטה כספק משני במכרז זה, השיח מולם התקיים לטובת התקשרות המשך כפי שהיא אשר לא מצריכה מצידם הערכות נוספת”.