באישור החשכ”ל: פטור ממכרז למשרד התקשורת בהתקשרות המשך עם חברת עמרב השקעות בע”מ [עמוס לסקר]: מתן שירותי ייעוץ לוועדת לנדס לבחינת המתווה של השידור הציבורי העתידי בישראל

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

שם הספק: חברת עמרב השקעות בע”מ

מהות ההתקשרות: מתן שירותי ייעוץ לוועדת לנדס לבחינת המתווה של השידור הציבורי העתידי בישראל

התחלת ההתקשרות: 25 במאי 2014; סיום ההתקשרות: 31 במארס 2015

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית; היקף כספי: 759,465 ₪ בתוספת מע”מ

הערות: “התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות – נדרש מטעמי חסכון ויעילות”.

בסיכום ישיבת וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל נכתב, בין היתר:

1. ב- 9 בדצמבר 2013 נחתם הסכם התקשרות בין משרד התקשורת לחברת עמרב השקעות בעקבות הליך של בדיקת מספר הצעות הבאות בחשבון. במסגרת ההליך פנה משרד התקשורת לשבע חברות ייעוץ לשם קבלת הצעות למתן שירותי ייעוץ לוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל בראשות רם לנדס.

2. במסגרת הסכם ההתקשרות נקבע כי תכולת העבודה תחולק לשני שלבים: בשלב הראשון הוועדה התבקשה להכין שני דו”חות: דו”ח אחד אשר יכלול סקירת המצב הקיים בארץ לגבי רשות השידור וכן השוואה בינלאומית של מנגנון השידור הציבורי ודו”ח שני אשר יכלול חלופות לגבי מתווה השידור הציבורי העתידי בישראל. בעבור הכנת שני הדו”חות הללו נקבע בהסכם ההתקשרות תשלום של 490,000 בתוספת מע”מ.

3. בלב השני נקבע כי ככל שהמשרד יבקש להרחיב את העבודה המפורטת בשלב א’ תיתן החברה שירותי ייעוץ לוועדת לנדס בהתייחס לנושאים שונים הנוגעים לרשות השידור או לשידור הציבורי ולמשדרים הציבוריים כפי שיידרש ע”י המשרד. כמו כן נקבע כי ייתכן והחברה תידרש להגיש ניתוח כלכלי לגבי עלויות ודרכי המימון של המשדר הציבורי בהתאם למתווה אשר יגובש ע”י וועדת לנדס. בנוסף נקבע כי במידה וועדת לנדס תבקש להמליץ על עריכת שינויים מבניים ברשות השידור ייתכן והחברה תתבקש להגיש ייעוץ לגבי אופן פעילות רשות השידור בתקופת המעבר להחלת המתווה החדש.

4. במסגרת עבודתה של חברת עמרב היא הגישה לוועדת לנדס דו”ח מפורט בנוגע למשדר הציבורי החדש הכולל התייחסות, בין היתר, לתוכנית העסקית, מבנה אירגוני, תכנון לוגיסטי וגיאוגרפי, מבנה תאגידי והמבנה הרגולטורי המומלץ. כמו כן סייעה חברת עמרב לוועדה בגיבוש המלצותיה ואף השתתפה בחלק מישיבות הוועדה. חברת עמרב צברה מומחיות רבה בנושא רשות השידור והמשדר הציבורי החדש ולפיכך לא תידרש להשקיע זמן בלימוד נושאי הייעוץ המבוקשים. ביצוע הרחבת ההתקשרות עם חברת עמרב יאפשר לנצל באופן מיידי את הידע הרב שצברה החברה בנוגע למשדר הציבורי החדש, עובדה אשר תוביל לחיסכון משמעותי בעת מתן הייעוץ למשרד בנוגע להקמת המשדר הציבורי החדש.

5. הקמת המשדר הציבורי החדש הוא פרוייקט מורכב ונדרשת היערכות אינטנסיבית ומיידית על-מנת לעמוד בלוח הזמנים שנקבע בהצעת החוק. ביצוע הליך מכרזי חדש בעת הזו לשם ביצוע התקשרות עם חברת ייעוץ חדשה יעכב באופן משמעותי את הקמת המשדר הציבורי החדש ולא יאפשר עמידה בלוח הזמנים האמור.

6. החברה תתבקש לספק למשרד התקשורת שירותי ייעוץ בנוגע להקמת המשדר הציבורי החדש בנושאים הבאים: העסקה שכר וכוח אדם, בניית תוכנית עסקית ותקציב רב-שנתי, היבטי נדל”ן, תשתית טכנולוגית נדרשת וליווי מקצועי של המו”מ עם ארגוני העובדים.

7. יובהר כי במסגרת הסכם ההתקשרות נקבע כי ניתן להרחיב את העבודה לשם מתן שירותי ייעוץ נוספים לוועדה וכן לשם ייעוץ לגבי אופן פעילות רשות השידור בתקופת המעבר להחלת המתווה החדש. בשל העובדה כי עבודת הייעוץ הנדרשת כעת היא עבור משרד התקשורת ולא עבור וועדת לנדס וכן מדובר בעבודת ייעוץ לשם סיוע בהקמת המשדר הציבורי החדש ולא בהתייחס לאופן פעילות רשות השידור בתקופת המעבר להחלת המתווה החדש, משרד התקשורת סבור כי לא ניתן לבצע את ההתקשרות המבוקשת במסגרת שלב ב’ הכלול במסגרת הסכם ההתקשרות הקיים.

הערות עורך Read IT Now: ב- 5 בדצמבר 2013 פירסמתי כאן באתר ידיעה בדבר בקשה קודמת להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת עמרב ע”י משרד התקשורת לגבי וועדת לנדס. את הודעת דובר משרד התקשורת [המוזכרת באותה ידיעה שלי] ניתן לקרוא כאן.