באישור החשכ”ל: התקשרות המשך של מינהל הרכש הממשלתי עם בזק לאספקת שירותי קווי IPVPN לרשת תקשורת ממשלתית, בהיקף 30 מיליון ₪ ל- 7 חודשים, או עד בחירת ספק זוכה במכרז; 5,200 קווי IPVPN מותקנים במשרדי הממשלה השונים

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות המשך של מינהל הרכש הממשלתי עם בזק לאספקת שירותי קווי IPVPN  לרשת תקשורת ממשלתית

היקף כספי מבוקש/מאושר: 30 מיליון ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 31 באוגוסט 2016; סיום ההתקשרות: 1 במארס 2017

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז

הערות: וועדת הפטור ממכרז כותבת בנימוקיה כי מכרז רשת התקשורת הממשלתית מממ 18-2005 הכיל במקורו שלושה סוגי קווים: תמסורת (SDH), מטרו וכן  קווים מסוג IPVPN.

בישיבתה בספטמבר 2015 החליטה וועדת המכרזים לפצל מכרז זה לשלושה מכרזים שונים, מתוכם מוכרזו שניים מתוך השלושה, בהיקף של כ- 50% מהערך הכספי של המכרז.

בספטמבר 2015 פורסם מכרז מממ 10-2015 לאספקת קווי תמסורת ומטרו עבור הרשת הממשתית שהוא המכרז הראשון מבין שלושה המכרזים המיועדים לתחום קווי נתונים. מדובר בתחום בו יש רק חמישה מציעים פוטנציאליים בעלי רישיונות. שמתוכם רק ארבעה השתתפו והגישו שאלות הבהרה למכרז.

ביום 13 ביולי 2016 אישרה הוועדה את הצעת חברת בזק כהצעה הזוכה. המחירים שהתקבלו נמוכים ביותר מ- 50% מהמחירים לקווי תמסורת ומטרו עד כה ובנוסף להוזלה הניכרת גם הועלו קצבי הקווים. “המשמעות: חיסכון של למעלה מ- 20 מיליון ₪ בשנה בתחום קווי תמסורת ומטרו”.

ביום 21.4.2016 פורסם מכרז שני, מממ 8-2016 , לקווי אינטרנט (ADSL). צפי לתיחור ראשון של קבוצת קווים: סוף חודש אוגוסט 2016.

במקביל, מינהל הרכש הממשלתי נערך לפרסום מכרז שלישי מממ 9-2016 לקווי IPVPN. מהלך ראשון בהכנה זו הוא בדיקת פוטנציאל המציעים בתחום ייחודי זה, מהלך אשר מתבצע בימים אלו מול המציעים.

“שירותי רשת התקשורת הממשלתית הינם שירותים קריטיים לרציפות עבודת משרדי הממשלה. קווים מסוג IPVPN מותקנים במרבית משרדי הממשלה ובהיקף ארצי של כ- 5,200 קווים. קווים אלו מהווים נדבך עיקרי ומירבי של תתוך התקשורת הנדרש להעברת המידע ממערכות המחשוב של הממשלה לאזרחים ולכלל פעילויות המשרדים ומערכות המידע, ליציבות השירותים במערכות המידע, המשכיותם ואיכותם, ולכן אין לקחת סיכון בכל הקשור לשירותי תווך אלו”.