באישור החשכ”ל: התקשרות המשך עם רו”ח: ביקורת על התמלוגים המשולמים למדינה ע”י חברות בעלות רישיון מכוח חוק התקשורת ו/או חוק הרשות השנייה

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

שם הספק: רו”ח ימין ג’ורג’י

מהות ההתקשרות: פטור ממכרז בהתקשרות המשך עם רו”ח ימין ג’ורג’י לצורך ביקורת על התמלוגים המשולמים למדינה ע”י חברות בעלות רישיון מכוח חוק התקשורת וע”י מורשי שידורים מכוח חוק הרשות השנייה.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2014

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל

הערות: משרד התקשורת התקשר עם הספק בעקבות מכרז פומבי לתקופה של שנה עם זכות ברירה להאריך את תקופת ההתקשרות בארבע תקופות נוספות של שנה כל אחת. ההתקשרות בפועל החלה באמצע שנת 2007 עקב הגשת ערעור על הלטת וועדת המכרזים של משרד התקשורת. המשרד מימש בצורה מלאה את כל תקופות הארכת ההתקשרות עד ל- 31.12.2011. באוקטובר 2011 אישרה וועדת הפטור המשך התקשרות (ביקורת תמלוגים לשנים 2011 ו- 2012) עד ל- 31.12.2013. זאת מאחר וחשב המשרד הביע שביעות רצון רבה מהעבודה שבוצעה וציין כי גורם חדש יידרש לתקופת לימוד של כחצי שנה.

במהלך השנים 2012 ו- 2013 ביצע משרד רו”ח מספר ביקורות שונות (למשל חדשות מקומיות, בדיקת הפרש בפועל ברשות השנייה) אשר לא נלקחו בחשבון בתוכנית העבודה לשנת 2013 ולפיכך לא הסתיימה ביקורת התמלוגים.

מטעמי חיסכון ויעילות, כיוון שכל משרד חדש יידרש ללמוד מגוון רחב של תחומי פעילות שונים מבקש משרד התקשורת להאריך את ההתקשרות בתנאים זהים להתקשרות המקורית. הביקורות, רובן ככולן, הן ביקורות המשך לביקורות שביצע משרד רו”ח.

וועדת הפטור המרכזית מדגישה בהחלטתה כי “היה ויבקש המשרד לערוך ביקורות נוספות או חדשות מעבר לתקופה המאושרת ייצא המשרד למכרז באופן מיידי”.