באישור החשכ”ל: התקשרות המשך בפטור ממכרז – צעד נוסף בעימות שבין ההסתדרות למדינה לגבי ניטור הנסיעות של עובדי המדינה

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מינהל הרכב הממשלתי

תקנה: תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות

שם הספק: פוינטר טלוקיישן בע”מ

מהות ההתקשרות: אספקת והתקנת מערכות לאיכון ורישום נסיעות ברכב ממשלתי

התחלת ההתקשרות: 31 במאי 2021; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2022

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר

הערות: בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין השאר כי “מינהל הרכב הממשלתי מבקש הארכת התקשרות עם חברת פוינטר.

“הספק זכה במכרז 34-2012 לאספקה והתקנות מערכות לאיכון ורישום נסיעות ברכב ממשלתי באוקטובר 2013 לתקופה של 4 שנים בתוספת שתי תקופות אופציה בנות שנה. האופציות מומשו במלואן.

“לחלק מרכבי הצי הממשלתי במסגרת ההתקשרות הותקנו מכשירי איכון, אך טרם הופעלה המערכת וטרם נעשה בה שימוש עד היום וזאת בעקבות צו מניעה לשימוש במערכת שהוציא בית-הדין לעבודה לאחר פנייתה של ההסתדרות בטענה לפגיעה בפרטיות.

“אחר מספר חודשים ארוכים ניתן פסק דין אשר קיבל את רובן המכריע של טענות המדינה וקבע כי היא רשאית להפעיל את המערכת עם זאת פסק הדין קבע מספר שינויים הנדרשים בנוהל.

“ההסתדרות ערערה על פסק הדין לבית-הדין הארצי לעבודה בטענה כי ישנן סתירות בפסק הדין ביחס לשאלה האם המדינה חייבת את הסכמת ארגון העובדים היציג לצורך קביעת הנוהל. סוגיה זו לא הוכרע ובית הדין הארצי שלח את המשרד ואת ההסתדרות לצורך הידברות.

“לאחר מספר חודשים של הידברות, אשר הובילה לכמה שינויים בנוהל בהסכמת ההסתדרות והסכמה זו קיבלה תוקף פסק דין.

“לאור האמור, מבוקשת הארכת התקשרות שכן עריכת מכרז אינה ריאלית בעת הזו, לא הייתה הזדמנות ללמוד את המערכת ועל מנת לאפיין מכרז חדש יש צורך בלמידת המערכת והצרכים השונים העולים לאחר ניסיון של שימוש בפועל.”

* פסק הדין של בית-הדין האיזורי לעבודה [ס”ק 2994-06-19] מופיע כאן.