באישור החשכ”ל: הגדלת תעריף יועץ טכנולוגי לרשות לניהול המאגר הביומטרי

הגוף המפרסם: משרד הפנים

נימוקים לבקשת הפטור: השמירה על אחידות נדרשת מטעמי יעילות וחיסכון

שם הספק: חברת מאודיז בע”מ

מהות ההתקשרות: הגדלת תעריף יועץ טכנולוגי בנושא ביומטריה – איתן אדלר – לרשות לניהול המאגר הביומטרי

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2014 או עד בחירת זוכה במכרז שיפורסם, לפי המוקדם ביניהם.

היקף כספי: 123,192 ש”ח

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל לאחר שניתן אישור וועדת הפטור המרכזית בנסיבות מיוחדות

הערות: ההתקשרות הראשונה עם היועץ החלה ב- 14.9.2011 ועד 31.12.2012 בהליך של פטור ממכרז נוכח מומחיותו הייחודית כיועץ המתמחה במנועי טביעות פנים ופיתוח מערכות טכנולוגיות בתחום הביומטריה. לאחר מכן הייתה הארכת התקשרות ראשונית ע”י וועדת הפטור בחשב הכללי לתקופה 17.3.2013-30.6.2014. סה”כ על היום עמדו שתי ההתקשרויות יחדיו על סכום של 392,342 כולל מע”מ. בסיכום ישיבת וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשב הכללי מ- 31.12.2013 נאמר בין היתר כי “הרשות נמצאת כעת בשיא תקופת הפיילוט ובתהליכי הנפקת התיעוד הלאומי החדש לאזרחי המדינה. בשלב זה הרשות מבצעת שיפורים ופיתוח של מערכת הביניים אשר מהווה תחליף זמני למערכת ההתאמה הביומטרית. היועץ מסייע לרשות בפיתוח מערכת הביניים בהתאם לדרישות הרשות ובהתאם לצרכים אשר עולים תוך כדי הפיילוט”.

“לאחרונה פורסם המכרז לרכישת מערכת התאמה ביומטרית קבועה. במסגרת המכרז הוגשה הצעה אחת. היועץ מסייע לוועדת המכרזים בבדיקת ההצעה. בנוסף, עם ההכרזה על הזוכה במכרז, היועץ יסייע בהטמעת התוכנה ברשות”.

לדברי משרד הפנים היועץ הוא “בעל ניסיון משמעותי בתחום עיסוקו ובעל רמת סיווג בטחונית גבוהה אשר הכרחית בהתאם לחוק הביומטרי. המשך העסקתו נחוץ מאוד היות והיועץ ליווה את כל שלבי הקמת מערכת הביניים ואת תהליך המכרז לרכישת מערכת ההתאמה הביומטרית. בנוסף, הרשות נערכת לגיוס יועץ טכנולוגי חדש במהלך שנת 2014”.