באישור החשכ”ל: הארכת התקשרות של משרד האוצר/מינהל הדיור הממשלתי לתקופה נוספת של שנה עם סלקום ובזק בינלאומי בהיקף של 15.8 מיליון ש”ח למתן שירותי טלפוניה

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מינהל הדיור הממשלתי

שמות הספקים: סלקום (גלובלכל במקור) ובזק בינלאומי (בזקכל במקור)

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות של משרד האוצר/מינהל הדיור הממשלתי לתקופה נוספת של שנה עם סלקום (גלובלכל במקור) [2.6 מיליון ש”ח] ובזק בינלאומי (בזקכל במקור) [13.2 מיליון ש”ח] למתן שירותי טלפוניה (מכשירי קצה, מרכזיות התקנה, תפעול ותחזוקה).

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2015; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015, או עד לתחילת פעילותו של זוכה במכרז המרכזי שפורסם

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: וועדת הפטור המרכזית שדנה בנושא ב- 8.3.3015 אומרת כי מדובר בבקשה לאשר התקשרות המשך עם חברות שזכו במכרז פומבי בשמת 2001 אשר הוארך מספר פעמים. הארכת תוקף ההתקשרות עם חברת בזק בינלאומי היא לקריות הממשלה בירושלים, בתל אביב, באר שבע ומגדלי הבירה ואילו עם חברת סלקום היא לקריות הממשלה בחיפה וברמלה.

ב- 7.7.2014 פורסם מכרז חדש (מממ 13-2014). עד היום נתקבלו כ- 800 שאלות מהמציעים וצפוי שהמכרז יסתיים רק לקראת 30.6.2015 או מאוחר יותר. הבקשה היא להפעלה מלאה של הזוכה במכרז המרכזי החדש, לאחר הוכחת היתכנות וביצוע, ולוודא שהשירותים יינתנו ברציפות וללא תקלות.

בני (בנימין) בקשי מנהל הרשת הממשלתית במשרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי אמר לוועדת הפטור המרכזית כי אין למשרדים כל חלופה זולת קבלת שירותי טלפוניה במתכונת זו בקריות הממשלה אלא באמצעות הספקים הזוכים הנוכחיים. בנוסף, שירותי הטלפוניה בקריות הממשלה חייבים לפעול ברציפות מלאה עד להכרזה על תוצאות המכרז המרכזי החדש ויישומו באתרים בפועל לרבות סיום שלבי בדיקות קבלה ואישור המערכות החדשות להפעלתן באופן שוטף.

וועדת הפטור המרכזית מדגישה כי “בהיעדר תקציב מאושר לשנה זו אישור זה כפוף להוראות הדין והוראות החשבת הכללית לעניין זה לרבות אישור הוועדה להתקשרויות חריגות כמשמעה בהוראת תכ”מ שמספרה 1.2.6.1“.