באישור החשכ”ל: הארכת התקשרות של מינהל הרכש הממשלתי עם סלקום לאספקת שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת למשרדי הממשלה ל- 4 חודשים [בעקבות שינוי במדיניות משרד התקשורת בנושא מפ”א]

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי

שם הספק: סלקום תקשורת קווית בע”מ

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות לאספקת שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת למשרדי הממשלה עם הספק הזוכה מכוח מכרז מרכזי מפ”א [מפעיל פנים ארצי לאספקת שירותי טלפוניה נייחת] 2-2010 – חברת סלקום תקשורת קווית בע”מ

התחלת ההתקשרות: 20 במאי 2014; סיום ההתקשרות: 18 באוגוסט 2014

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל; היקף כספי: 900,000 ₪ כולל מע”מ.

הערות: וועדת הפטור המרכזית קיימה דיון בנושא ב- 21.5.2014 (בעקבות שלוש החלטות קודמות של וועדת המכרזים מאפריל וממאי 2014).

וועדת הפטור והחשבת הכללית קיבלו החלטה בנושא ב- 31.12.2013 להאריך ההתקשרות עם סלקום עד 18.8.2014. ההחלטה הסתמכה על מכתב מדצמבר 2013 של יאיר חקאק מנהל תחום בכיר (מחקר ורגולציה) במשרד התקשורת. “כפי שהוסבר ע”י משרד התקשורת, הובהר למינהל הרכש כי צפוי שינוי משמעותי בשוק התקשורת בכלל ובתחום המפ”א בפרט ולפיכך ראוי להתעכב עם פרסום מכרז חדש בנושא”.

ביום 13.3.2014 התקבל מכתב נוסף של יאיר חקאק במסגרתו הובהר ש”משרד התקשורת החליט כי השינויים בתחום המפ”א יחולו בשלב זה רק על התחום הביתי ולא יחולו על המגזר המכונה ‘העסקי’ – שהינו מגזר הלקוחות הגדולים אשר הממשלה, בין השאר, משתייכת אליו”.

“שינוי זה בעמדת משרד התקשורת, עליה התבססה, בין השאר, וועדת המכרזים, וועדת הפטור והחשבת הכללית עת קיבלו החלטתן לגבי מתן הפטור, הוביל לכך כי וועדת המכרזים החליטה (ביום 14.5.2014) לפרסם מכרז פומבי למתן השירותים האמורים בהקדם האפשרי”.

עד לפרסום תוצאות המכרז החדש וההתקשרות עם הזוכה בו מבקשת הוועדה לאפשר המשך מתן השירותים למשרדי הממשלה. הוועדה מבהירה כי מדובר בשירות חיוני של שיחות טלפון נייח הנדרש בכל אתר, בכל משרד ובכל מקום.

“… היות וההחלטה האמורה נסמכה, בין השאר, על נימוק שאין לו תוקף, סברה וועדת המכרזים כי יש להביא את הנושא לדיון מחדש ונוסף בפני וועדת הפטור ולהבהיר לה נושא זה ולבקש ממנה לקבל החלטה חדשה על סמך הנימוקים האחרים אשר בעינם עומדים”.

הנימוקים למתן הפטור:

א. “וועדת המכרזים הבהירה כי מכרז מרכזי חדש למתן שירותי מפ”א יתפרסם בהקדם האפשרי. עד לבחירת זוכה במכרז יש לאפשר לממשלה להמשיך ולקבל את השירותים מן הספק הנוכחי היות ונושא מפ”א הינו שירות המבוסס על תשתיות פיזיות המיוחדות לכל ספק, לא ניתן לבצע החלפה של תשתיות אלו מספק לספק תוך פרק זמן של ימים אלא בהיערכות המחייבת תכנון וזמן מעבר של חודשים”.

ב. במכרז הושגו מחירים מוזלים עד כדי 27% מתעריף של שירותי מפ”א שמשרדי הממשלה שילמו עד אז לספק שלפני פרסום מכרז זה, מה שהביא לחיסכון בפועל של כחמישה מיליוני שקלים בתקופת ההתקשרות. מדובר בתשלום מופחת משמעותית לדמי שימוש (מה שמכונה “פעימות מונה”) לשירותי מפ”א לעומת גובה התשלום לאותו סוג שירות”.

ג. “צירי המפ”א יציבים ורמת השירות טובה ועונה לדרישות”.

ד. “הארכת ההתקשרות והרחבתה תיצור רצף תפעולי וכלכלי והמשך קבלת ההנחות לפי מחירי המכרז”.

ה. “היות ומדובר בשירות טלפוניה נייח הפרוש על פני כל הארץ בכל יחידה ומשרד, הרי שלא ניתן להשבית שירות זה – הן מהיבט הגישה והשירות שמשרדי הממשלה נותנים לאזרחים ולפונים באמצעות שירות טלפוניה נייחת וכן לתפעול השוטף. מדובר באמצעי תקשורת מהמעלה הראשונה”.