באישור החשכ”ל: הארכת התקשרות בפטור עם 29 ספקים [בהיקף 3.15 מיליארד ₪ לתקופה של שנתיים] לאספקת שירותי מיחשוב במשרדי הממשלה

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשכ”ליה/מינהל הרכש הממשלתי

תקנה: 3 (4)(ב)(3)

שמות הספקים: המשרד מפרסם כנספח את רשימת הספקים המקורית למכרז, את רשימת הספקים שהצטרפו למכרז לאחר פתיחתו בשנת 2016 וכן את רשימת הספקים הפעילים כיום במכרז.

להלן הרשימה האחרונה: א.מ.ן. מיחשוב בע”מ, או. אס. פי. שירותי מיקור חוץ בע”מ, אוקטאלי אינטגרציה בע”מ, אלעד מערכות תוכנה בע”מ, אנטסרב ישראל בע”מ, אס. פי. אל. תוכנה בע”מ, אס. קיו. לינק בע”מ אקספרייס בע”מ, בינת סמך (אאוטסורסינג) בע”מ, דב הלפרין יועצים בע”מ, הוריזון טכנולוגיות אל. די. בע”מ, זיו האפט ייעוץ וניהול BDO בע”מ, טופ רמדור מערכות  מחשבים בע”מ,  טי סי אם טכנולוגיות בע”מ, טלדור יועצים בע”מ, טלקוד מחשבים בע”מ,  יונילינק בע”מ, יעל תוכנה ומערכות בע”מ לוג-און תוכנה בע”מ, ליאקום מערכות בע”מ, מטריקס אי. טי. מערכות מידע מתקדמות בע”מ, מלם מערכות בע”מ, נס איי. טי. בע”מ, סיסנת תוכנה בע”מ, פרולוג’יק בע”מ, קומבלק איי. טי. בע”מ, קונסיסט מערכות בע”מ, רזאל מערכות זמן באמת בע”מ, תיגבור מאגר כוח אדם מקצועי זמני בע”מ.

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות לאספקת שירותי מיחשוב במשרדי הממשלה

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2022; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2023

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי “מכרז מממ 1-2009 הינו אספקת שירותי מיחשוב המהווה, נכון לימים אלה, את ההתקשרות המרכזית לקבלת שירותי מיחשוב למשרדי הממשלה”.

“ההתקשרות המקורית מכוח המכרז נכנסה לתוקף ביום 1.7.2010 והסתיימה ביום 30.6.2016. מעת לעת הוארכה ההתקשרות כאשר ההארכה האחרונה ניתנה עד ליום 31.12.2021, היקף כלל התקשרויות ההמשך עד כה עומד על כ- 9 מיליארד ₪ כולל מע”מ.

“בשנים האחרונות עומל המשרד בשיתוף נציגי החשב הכללי, אגף התקציבים, רשות התקשוב הממשלתי, נציגי משרדי ממשלה וגורמים נוספים, על גיבוש מתווה להפעלת ההון האנושי בתחום המיחשוב בממשלה וגיבוש מתווה חדש לרכישת השירותים בתחום זה”.

גיבוש המתווה נדרש מהסיבות הבאות:

+ עיצוב ובחינת כלל החלופות והאפשרויות הקיימות, לכדי יצירת מודל אשר ימקסם את יכולות הממשלה בתחום המיחשוב, לצד הבטחת שירות איכותי וטוב.

+ התאמת ההון האנושי והשירות הניתן לממשלה להתפתחויות בענף המיחשוב בארץ ובעולם, והטמעת מודלים חדשים בממשלה אשר ישפיעו על תפקודה בכלל ועל תחום ה- IT בפרט.

+ ניהול והפחתת סיכונים הטמונים בשינויים רוחביים”.

בהמשך הנימוקים של וועדת הפטור המרכזית, יש סקירה של “פעילות צוות ההיגוי למתווה חדש” כשבסופה נאמר כי “בימים אלה עורך המשרד את מכרז שירותי המחשוב החדש, אשר יחליף בהדרגתיות את המכרז הנוכחי, כאשר היעד הוא לפרסם את המכרז החדש עם שני אשכולות (ניהול וסייבר) ברבע הראשון של שנת 2022”.

“לאור העובדה שהשלמת המכרז טרם הסתיימה, אך בכל כיוון פעולה שייבחר, ליבת שירותי המיחשוב תמשיך להינתן ע”י נותני שירות חיצוניים באמצעות מכרז מרכזי, גם בהינתן יצירת מכרז מרכזי חדש עם תקופת התקשרות ארוכת טווח, חידוש תקופת מעבר ארוכה, על-מנת לאפשר למשרדי הממשלה את המשך קבלת שירותים מושא המכרז אשר הינם חיוניים להמשך תפקודם התקין”.