באישור החשכ”ל בהיקף 50 מיליון ש”ח עם 9 ספקים: הארכת תוקפו של המכרז לאספקת שירותי כוח אדם בתחומי המחשוב, בשיטת עלות בתוספת עמלה (קוסט פלוס) עד אמצע 2015

הגוף המפרסם: משרד האוצר – מינהל הרכש הממשלתי

תקנה: 3 (4)(ב)(3) לתקנות חובת המכרזים

שמות הספקים:  אמן ארגון ומדעי הניהול – יועצים בע”מ; אתגר שירותי כ”א בע”מ; גלעד אינטגרציה מערכות מחשוב ותוכנה (1999) בע”מ; ג’נרייז ישראל בע”מ; האגודה למערן שירותי בריאות, וואן שילוב מערכות בע”מ [לשעבר, מחשוב ישיר מערכות בע”מ]; מלם מערכות בע”מ; מרטנס הופמן שירותי מחשוב בע”מ [לשעבר, מ.ש.ה.מ. שירותי מחשוב בע”מ]; טלדור-שילוב-עולם של תעסוקה מתקדמת בע”מ.

מהות ההתקשרות: הארכת תוקפו של המכרז המרכזי [מממ 4-2002] לאספקת שירותי כוח אדם בתחומי המחשוב, בשיטת עלות בתוספת עמלה (קוסט פלוס) עד אמצע 2015

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2015; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2015

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית

הערות: וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל כותבת בנימוקיה כי מכרז מרכזי מממ 1-2009 לאספקת שירותי מחשוב היה אמור להחליף בהדרגה את אופן קבלת השירותים דרך מכרז קוסט פלוס. בסקר חלקי במשרדי הממשלה נמצא כי עדיין קיימים נותני שירותי המספקים שירותים כיום במסגרת קוסט פלוס שלא עברו למכרז לאספקת שירותי מחשוב 1-2009.

מקצת מנותני השירותים הללו היו בהליכים משפטיים נגד המדינה בבקשה להכירם כעובדי מדינה. ההליך המשפטי הגיע לסיומו בפשרה לפיה בין היתר יוכרזו התובעים כעובדי מדינה.

לדברי נציבות שירות המדינה ואגף התקציבים באוצר תהליך קליטתם לשירות המדינה הוא ארך וסביר כי לא יגיע לסיום בתאריך 31.12.2014, המועד בו ההתקשרות עם הספקים הללו עפ”י תנאי המכרז המרכזי – מסתיימת.

כל עוד תהליך סיום העברת התובעים במסגרת מכרז הקוסט פלוס לשירות המדינה לא הסתיים, יש צורך להאריך את תוקף המכרז וזאת לשם המשך קבלת שירותים מנותני שירותים קיימים בלבד.