באישור החשכ”ל: אושרה בקשה של משרד הפנים (עבור הרשות לניהול המאגר הביומטרי) לפטור ממכרז בהתקשרות המשך

הגוף המפרסם: משרד הפנים

תקנה: התקשרות המשך באישור ועדת הפטור המרכזית בנסיבות מיוחדות

שם הספק: פיטר קוגן

מהות ההתקשרות: הארכת ההתקשרות עם פיטר קוגן – יועץ מתכנת לרשות הביומטרית – הסבת התקשרות המשך מרשות האוכלוסין.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2015

החלטה: באישור החשכ”ל; היקף כספי: 68,346 ש”ח

הערות העורך: יצוין כי זו ההתקשרות הרביעית עם פיטר קוגן. כפי שעולה ממסמך של ראני נוגידאת רפרנט פנים וסביבה במשרד האוצר, ההתקשרות הראשונה עם היועץ הייתה בתקופה של 15.11.2010-31.12.2011 בהליך של פטור ממכרז עפ”י תקנה 5 (א)(2) לתקנת חובת המכרזים דאז וזאת לנוכח מומחיותו המיוחדת כיועץ בנושא הקמה ותפעול המערכת לניהול המאגר הביומטרי [התקשרות בהיקף 400,000 ₪ כולל מע”מ]. באישור הבקשה צויין “בשל יחסי אמון מיוחדים, הכישורים והסיווג הביטחוני המיוחדים הנדרשים לביצוע ייעוץ זה הוועדה מאשרת התקשרות בפטור ממכרז”.

ב- 11.1.2012 אושרה התקשרות המשך ראשונה ע”י וועדת המכרזים המשרדית לתקופה 1.1.2012-31.12.2012 [ללא תוספת תקציב].

בנובמבר 2012 ביקש משרד הפנים מהחשב הכללי באוצר להתקשרות המשך עם פיטר קוגן כיועץ בנושא הקמה ותפעול המערכת לניהול המאגר הביומטרי. ההתקשרות אושרה ע”י החשכ”ל [היקף כספי: 241,874 ₪ כולל מע”מ].

ראני נוגידאת רפרנט פנים וסביבה במשרד האוצר כתב בנובמבר 2012 כי “מהפנייה עולה כי היועץ היה שותף בפיתוח מערכת הביניים לניהול המאגר הביומטרי ובאיפיון שיטת ההצפנה ויישומה במערכת, זאת במסגרת פרוייקט תעודת הזהות החכמה. המערכת הינה נדבך עיקרי בפרוייקט תעודת הזהות החכמה אשר תשמש לצורך השוואת הנתונים הביומטריים המתקבלים מלשכות רשות האוכלוסין. להערכת המשרד, תהליך רכישת המערכת ייארך למעלה משנה”.

“משיחה עם המשרד עולה כי היועץ הינו בעל ידע ומומחיות בתחום התכנות בדגש על נושא הביומטריה וההצפנה וכי עבודתו מבוצעת בצורה איכותית ומקצועית. בנוסף, היות והיועץ ליווה את כל הליך הקמת המערכת, נצברה ברשותו כמות אדירה של מידע אשר תסייע להפעלתה המהירה והיעילה של המערכת ולקידום פרוייקט תעודת הזהות החכמה שהיא פרוייקט לאומי. המשרד ציין כי הרשות הביומטרית פועלת לגיוס מפתח תוכנה שיתלווה ליועץ לצורך גיבויו ואף החלפתו בעתיד. בנוסף צויין כי הכנסת יועץ חדש בשלב כה מוקדם תעכב את הפעלת המערכת”.