באישור החשכ”ל: אושרה בקשה להארכת הפטור ממכרז בהתקשרות מ”י עם מוטורולה [פרוייקט מחשוב ניידות]

הגוף המפרסם: המשרד לביטחון פנים – משטרת ישראל

תקנה: התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות

שם הספק: מוטורולה ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: בקשה של המשרד לביטחון פנים – משטרת ישראל לאשר התקשרות עם חברת מוטורולה ישראל בע”מ להצטיידות ותחזוקה של מחשבים בניידות המשטרה עד להשלמת תשתית, פיתוח המערכת והחלפת כל תחנות הקצה.

ב- 29.1.2012 אישרה וועדת הפטור את ההתקשרות עם הספק לשנים 2012 ו- 2013 בהיקף של 20 מיליון ₪. כעת המשרד מבקש להאריך את ההתקשרות עם החברה לשנה נוספת ללא הגדלת הסכום.

בשנה האחרונה משטרת ישראל מתקדמת עם התהליך להחלפת המערכת. במסגרת זו הוקמו צוות וסביבות פיתוח, בוצע פיילוט, חומרת חוות השרתים נרכשת ישירות ע”י המשרד ורק מותקנת ע”י החברה ועוד.

לגירסת המשטרה יושלמו הקמת התשתיות ופיתוח המערכת החדשה בתוך שנה. במקביל יתבצע רכש של יחידות קצה חדשות. יצוין כי המשרד טרם פירסם מכרז בנושא ומינהל הרכש הממשלתי אינו מתכוון לפרסם מכרז מתאים בשנת 2014.

הוועדה העליונה לענייני תקשוב המליצה במכתביה מ- 27.8.2013 ו- 18.12.2013 (מכתבו של רז הייפרמן) לאשר את ההתקשרות. מילכה נשיאל עוזרת החשבת הכללית לענייני מחשוב בחוות דעתה מ- 3.12.2013 ממליצה לאשר את ההתקשרות בכפוף להגשת תוכנית העבודה לסיום ההתקשרות עם הספק – לסגן בכיר לחשבת הכללית ולוועדת התקשוב ולהגבילם לניצול של עד 10 מיליון ₪ מהיתרה שנותרה. כמו כן היא מדגישה כי מדובר במערך שלא ניתן להפסיקו או לפגוע באיכותו עד להחלפתו בצורה מסודרת.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2014

החלטה:  אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו ללא תוספת עלות

הערות: יש להגיש לסגן הבכיר לחשבת הכללית האחראי על המשרד וכן למטה התקשוב הממשלתי את תוכנית העבודה לסיום יחסי ההתקשרות עם הספק ולהיערכות לעבודה עם המערכת החדשה וזאת עד ל- 30 ביוני 2014.