באישור החשכ”לית: הארכת ההתקשרות של אגף המכס ומע”מ בפטור ממכרז עם מלם מערכות בהיקף 26 מיליון ₪ לשישה חודשים

הגוף המפרסם: משרד אוצר – אגף המכס ומע”מ

שם הספק: מלם מערכות בע”מ

מהות ההתקשרות: הארכת ההתקשרות בפטור ממכרז לתחזוקת מערכת סחר חוץ הקיימת

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 26,402,630 ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016 (המחצית השנייה היא אופציה, בכפוף לאישור וועדת המכרזים)

החלטה: באישור החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו בהמלצה וועדת לפטור ממכרז הממשלתית

הערות: וועדת לפטור ממכרז הממשלתית כותבת בהחלטתה כי מלם מערכות מספקת את הפיתוח והתחזוקה של מערכת סחר חוץ הנוכחית ובמקביל מספקת גם את הפיתוח של מערכת סחר חוץ שער עולמי, המנהלת את הייבוא והייצוא של מדינת ישראל ועתידה לעלות לאוויר. תוף הסכום פיתוח ותחזוקה הוארך במסגרת פטור של וועדת ענ”א המשרדית ובאישור וועדת הפטור שבחשב הכללי עד ליום 31.12.2015.

פרוייקט שער עולמי, פרוייקט פיתוח התוכנה להחלפת המערכת הקיימת, הוא אחד מפרוייקטי פיתוח התוכנה הגדולים והמורכבים ביותר במשק הישראלי. היקף הפרוייקט ומספר הגורמים המעורבים בפרוייקט גוזרים ריבוי של סיכונים. פיילוט חובה עלה באיחור בתאריך 27.5.2015 ונמשך מעבר לתכנון המקורי והצפי שמועד הפעלה מבצעית של פעימת יבוא בסיסי (השלב הקריטי מתוך שלושה) יידחה לסוף הרבע השני של שנת 2016.

ביום 15.11.2015 התקיים דיון עם נציגי וועדת התקשוב העליונה בו הוצג סטטוס הפרוייקט, גורמי סיכון ולוחות זמנים לעלייה לאוויר של מודול ייצור בסיסי לרבות החסמים העיקריים בעלייה לאוויר של המערכת.

אשר על כן נדרשה עתה הארכת הסכם התחזוקה של המערכת לתקופה נוספת של חצי שני ואפשרות להארכת התחזוקה במקרה של עיכובים נוספים.