בּוּם: עוד לפני תחילת המשחקים, וכבר פיצוץ בקאטאר

08:56 21.11.2022

קטגוריות: ספורט והיי-טק

עוד טרם שהתחילו גביע העולם של פיפ”א – מונדיאל 2022, וכבר אירוע אבטחה חמור בדוחא בירת קאטאר.

בסוף השבוע (כולל ביום ראשון, 20.11.2022), שידרו שוב ושוב בשידורי “כאן” – תאגיד השידור הישראלי, ומכל זוית אפשרית, את סיפור “הפיצוץ”. באתר התאגיד פורסמה ידיעה ב- 19.11.2022 (שבת בבוקר) שכותרתה: “סערה סביב פיצוץ הריאיון של מאלומה עם מואב ורדי בקאטאר“.

סנסציה, דרמה אבל איך בדיוק פוצץ הראיון? עם TNT?

אלא שבחלקה הראשון של אותה הכותרת נכתב: “נשאל על זכויות אדם – ונטש“. בכותרת המשנה של הידיעה נאמר: “הזמר שמבצע את שיר האוהדים הרשמי קטע ריאיון עם שליח כאן חדשות“.

כלומר, אפשר לתאר את האירוע הזה לא כ’פיצוץ’, השם ישמור, אלא פשוט כקטיעת ראיון באמצעיתו או נטישה של המרואיין והותרת המראיין בודד וגלמוד בעמדת השידור [ולא ב”אולפן המיוחד שלנו” בדוחא].

בקיצור, לא פיצוץ ולא נעליים. אין שום דרמות אלא אייטם תקשורתי פשוט וקל.

= = = = = = = = = = = = =

ואם כבר בתאגיד השידור הציבורי מדובר, הרי שבאייטם בכאן 11 דיווח הכתב על כך שאל חנות בבעלותו של עבריין ידוע והמצוייה ברחוב האצ”ל בשכונת התקווה בת”א (שכרגע סגורה עפ”י הוראת המשטרה) נורו 2 יריות, אולי במטרה להרתיע את אותו עבריין ידוע [“בשעות הצהריים אלמוני ירה לעבר עסק בבעלותו בשכונת התקווה בתל אביב. המקום סגור מזה תקופה, אך שני כדורים נורו לעבר המבנה וניפצו את שמשת העסק”]. אלא שהכתב הוסיף כי אלמונים ריססו את חלון החנות בירי.

לתומי חשבתי כי כשמדברים על ריסוס בירי, הכוונה לירי של צרורות ארוכים. האם אכן ירי של 2 כדורים בלבד יכול להיקרא “ריסוס”?!

= = = = = = = = = = = = =

אכן, “עִבְרִית קָשָׁה שָֹפָה, גַּם שָׁפָה מִתְבַּלְבֶּלֶת”.

= = = = = = = = = = = = =