אתר ה- BBC דיווח: ציוץ של נתניהו בו הוא כביכול מבטיח לשלוח ביטקוין ו”להחזיר לקהילה בשל קורונה” – הוא ציוץ כזב

ב- 16 ביולי 2020 התפרסמה באתר ה- BBC הבריטי ידיעה שלא זכתה להבלטה, לטעמי, באתר עצמו וככל שבדקתי אף לא מצאתי שאתרים ישראלים התייחסו אליה. כותרת הידיעה: The Benjamin Netanyahu Twitter hack that never was.

בידיעה מאת אולגה רובינסון נאמר בין היתר על דבר הפריצה לטוויטר ולחשבונות של אנשים מפורסמים תוך תרמית ביטקוין. הידיעה ב- BBC ציינה כי במספר דיווחים בארה”ב ובמדינות אחרות נמסר שבין אלה שחשבונות הטוויטר שלהם נפרצו היה גם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. המידע הזה פורסם גם באתר Times of Israel שכלל את תצלום המסך בו מר נתניהו כותב כביכול: “אני מחזיר לקהילה שלי בגלל Covid-19! כל הביטקוין שיישלח לכתובתי שלהלן יישלח בחזרה הכפילה. אם אתה שולח 1000$, אני אחזיר 2,000$ בחזרה [הכתובת – טושטשה]. עושה זאת רק במשך 30 הדקות הבאות.  תהנה”.

“ואולם, אין כל הוכחה לכך שתצלום המסך שנלקח מחשבון הטוויטר של מר נתניהו הוא אינו אלא דבר כזב”, אומרת הכותבת.

בתשובה לפניית ה- BBC השיבה שגרירות ישראל בלונדון כי הציוץ הנ”ל לא נשלח מהחשבון הרשמי של ראש ממשלת ישראל והם מאמינים כי מדובר בציוץ כזב.

בידיעה נאמר עוד כי “הבי.בי.סי לא מצא כל הוכחה לכך שהציוץ הזה הופיע בחשבון הטוויטר של נתניהו וכי המסר עצמו שותף רק כתצלום מסך ולא כציוץ מלא מהחשבון שלו”.

עוד אומרת הידיעה כי מדובר במקרה היחיד של ציוץ לכאורה היחיד שאינו בשפה האנגלית כשאר הציוצים וכי נתניהו היה כביכול האדם שאינו אמריקני היחיד שנפגע בידי מבצעי הפריצה לטוויטר.