אשכול הגליל והעמקים: דחייה במועד ההגשה האחרון למכרז לאספקת שירותי אינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים ברשויות האשכול

אשכול הגליל והעמקים הודיע על דחייה במועד ההגשה האחרון למכרז לאספקת שירותי אינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים ברשויות האשכול. המועד האחרון, נכון לעכשיו, הוא 31.1.2023.

“איגוד ערים אשכול גליל והעמקים מאחד 18 רשויות בגליל והעמקים. מטרת האשכול היא יצירת שיתופי פעולה בתחומים מגוונים בין רשויות האשכול מתוך תפיסה אזורית ולצורך שיפור וטיוב השירות, יעילות כלכלית ותפעולית ויצירת מרחב חיים משותף.

“במהלך דצמבר 2021 פירסם משרד התקשורת מדיניות לפריסת סיבים אופטיים ואספקת שירותי גישה לרשת האינטרנט, ובו אפשר לחברות בעלות רישיון לפרוס תשתית סיבים אופטיים בכל רשויות הארץ במקביל לפריסת תשתיות הסיבים של חברת בזק.

“המכרז דנן, מטרתו לבחור ספקי תקשורת, בעלי רישיון/היתר מתאים, שיספקו שירותי אינטרנט מהיר על בסיס תשתיות סיבים אופטיים לתושבי הרשויות החברות באשכול.

“בכפוף לאישור מוקדם של תכניות הפריסה והביצוע של חיבור נקודות הקצה לרשת סיבים אופטיים, תיתן הרשות המקומית שתבחר להצטרף לשירותים רשות שימוש בשטחים הציבוריים והשטחים שבבעלותה להנחת תשתיות הרשת והסיבים האופטיים, לרבות מרכזיות אזוריות, בהתאם להוראות החוק והתקנות ובהתאם לכל דין החל עליה כרשות מקומית.

“על ספק השירות לעמוד בתנאי הסף במכרז לצורך אספקת שירותי אינטרנט לתושבי רשויות החברות באשכול על בסיס סיבים אופטיים. תושבי האשכול יוכלו להתקשר עם ספקיות השירות שיזכו במכרז לאספקת שירותי גישה לאינטרנט במהירויות גבוהות באמצעות פרישת תשתית סיבים אופטיים, ובהתאם להגדרות מסמכי המדיניות של משרד התקשורת.

“יובהר כי הספקיות יוכלו לפרוס בעצמן את תשתית הסיבים האופטיים או שירכשו את תשתית הסיבים האופטיים במסגרת הסדרי “שוק סיטונאי”. ברשות שלא בוצעה בה פריסת סיבים אופטיים, הספקיות יידרשו לפרוס סיבים אופטיים בעצמן. הספקיות יוכל לפרוס תשתיות גם באמצעות שימוש בטכנולוגיה אלחוטית מסוג “גלים מילימטריים”, בהתאם להיתר של הספק מאת משרד התקשורת ולמדיניות משרד התקשורת בנושא.

“במסגרת שיקולי הרשות להתקשרות בהסכם עם אחד מהזוכים במכרז זה, הרשויות שבאשכול יערכו “סקר תושבים” בתחומן כדי לבחון את ההיתכנות להצטרפות משמעותית של תושבים ו/או בעלי עסקים לשירותי האינטרנט המהיר בכל רשות, על בסיס טווחי המחירים שיוצעו על ידי הזוכים במכרז זה.

“עם החתימה על הסכם התק שרות או פיתוח או ביצוע עם מי מהרשויות החברות באשכול, תפעל הרשות לפרסום והפצת דבר ההתקשרות, ביחד ובשיתוף עם הזוכה במכרז ותוך הפנייה למוקד המידע של הזוכה.

“מוסדות הציבור של הרשויות שבאשכול יוכלו לקבל שירותי תקשורת מהספקים הזוכים בתעריפים מיוחדים בהתאם להגדרות השירות של המוסדות, בין היתר, יוכלו להזמין את השירותים נשוא מכרז זה, בהתאם לתעריפים שיוצעו במכרז לפחות.

“ספק השירות יספק שירות באמצעות תשתיות סיבים אופטיים ו/או גלים מילימטריים שיפרוש בעצמו או באמצעות אחר (ספק תשתיות שהינו בעל רישיון/היתר מתאים ממשרד התקשורת) ויחבר את כל תושבי הרשות שירשמו לשירותיו, תוך פרק זמן שלא יעלה על שי שה חודשים ממועד בו אושרו התוכניות ע”י הרשות ונחתם הסכם בינה לבין הזוכה במכרז, אלא אם האשכול ו/או הרשות אישרה בכתב פרק זמן ארוך יותר.

“יובהר כי התעריפים שיוצעו במכרז זה יהיו מירביים אחידים וקבועים לכל הרשויות באשכול ויכללו את שירותי התשתית והספק ISP) כתעריף כולל אחד, ויתומחרו עד לנקודה הראשונה בבית התושב, בהתאם לפירוט השירותים שבנספח הצעת המחיר.

“הספק יספק נתב לתושב שיאפשר לו להתחבר לרשת שלו. אם הספק יאפשר לתושב לרכוש את הנתב באופן עצמאי, בגין נושא זה יינתן ניקוד מיוחד במכרז.

“אופן ביצוע הפריסה וסדר חיבור התושבים בתוך הרשות יקבע בתיאום מול הנציג הרשות הרלבנטית באשכול לפרויקט זה, תוך עדכון נציג האשכול בסטטוס ביצוע הפריסה והחיבורים לתושבים.

“הרשות תסייע לספק ככל שתוכל, בין אם לצורך קבלת מידע על הרשות, תיאומים מול גופים סטטוטוריים שונים, תיאומים מול האשכול, הרשויות ומול תושבי הרשויות (בהתאם לכללי החוק להגנת פרטיות והמידע), תאפשר ככל שניתן להשתמש במידע הנדסי ומידע תכנוני, לסייע במעבר בתשתיות ציבוריות, ככל שניתן, תסייע מול גופים אחרים שפועלים באשכול ו/או ברשויות.

“על ספק השירות לעמוד בדרישות הבאות: בעל רישיון מפ”א, בעל רישיון מיוחד תשתית פס רחב/היתר כללי למתן שירותי תשתית פס רחב, בעל רישיון מיוחד למתן שירותי גישה לרשת האינטרנט/היתר כללי למתן שירותי גישה לרשת האינטרנט, שמספק שירות בשנה האחרונה.

“תקופת ההתקשרות והמחויבות של הספק למכרז ולתעריפים שיציע במכרז הינם ל- 5 שנים. על אף האמור, הספק יכול לעדכן את התעריפים בהתאם לשיעור שינוי האינפלציה בכל שנה באם שיעור השינוי באינפלציה עולה על 7 אחוזים בשנה או בחלקה”.