ארה”ב ובריטניה יקיימו סדרת ‘משחקי מלחמה’ סייברית כדי לתאם מאמציהן נגד האקינג; התרגיל הראשון: התקפה יזומה על המגזר הפיננסי

ארצות הברית ובריטניה ייבצעו משחק מלחמה המדמה התקפות סייבר האחת על רעותה וזאת במסגרת מיזם הגנה חדש נגד פושעי סייבר. כך נמסר בפגישה שהתקיימה בבית הלבן בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לבין ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון.

התרגיל הראשון, לדברי משרד ראש ממשלת בריטניה, יהיה מאוחר יותר השנה ויכלול התקפה יזומה על המגזר הפיננסי. יהיו מעורבים בו ה- Bank of England וכן בנקים מסחריים והיעדים יהיו הסיטי של לונדון ו- וול סטריט בניו יורק.

מטרת המשחקים הללו היא, לדברי דאונינג 10, לשפר את זרימת המידע בין שתי המדינות  לגבי איומים. בתרגילים ישתתפו ה- FBI האמריקני וה- MI5 הבריטי.

שני המנהיגים דנו בשורה של נושאים לרבות נושא השמירה על הפרטיות לגבי מסרים מוצפנים (בעקבות יוזמה של קמרון בנושא זה) וכן בהתקפות הטרור האחרונות בצרפת.

דיוויד קמרון אמר ל- BBC עם הגיעו לוושינגטון כי התקפות סייבר הן “בין האיומים המודרניים הגדולים ביותר שאנו ניצבים בפניהם”.

סוכנות אבטחת התקשורת GCHQ הממשלתית בבריטניה הודיעה לאחרונה כי יותר מ- 80% מהחברות הגדולות יותר בממלכה חוו סוג כלשהו של כשל אבטחה במהלך שנת 2014 וכי חל גידול במספר התקפות הסייבר.

בנובמבר 2014 חוקר שך אוניברסיטת קמברידג’ אמר לוועדה פרלמנטרית כי בנקים אינם מדווחים בצורה ראוייה ומספקת לגבי הונאות סייבר משום שאינן רוצות להפחיד את לקוחותיהם.