ארגון Tech Against Terrorism: פיטורי העובדים ברשתות החברתיות אחרונה עלולים לגרום לסיכון של גידול בתכני טרור מקוונים; פעילות קיצונית גדלה בטוויטר מאז פיטורי עובדי ניטור התכנים

ארגון Tech Against Terrorism [הפועל מאז 2017 כשותפות ציבורית-פרטית, בתמיכה של האו”ם ומסייע בשיטור תכנים המתפרסמים בצורה מקוונת] טוען בדו”ח חדש כי פיטורי העובדים ברשתות החברתיות אחרונה עלולים לגרום לסיכון של גידול בהתפשטותם של תכני טרור מקוונים. הדבר עלול לגרום לערעור שנים של עבודה במאבק נגד הטרור. כך דיווח העיתון ‘פייננשל טיימס’ הבריטי.

הארגון פירסם ב- 19 בינואר 2023 את הדו”ח השנתי שלו הבוחן פעילות מקוונת של טרור ופעילות מקוונת של אלימה קיצונית .

לדברי הארגון, פעילות קיצונית גדלה בטוויטר מאז פיטורי עובדי ניטור התכנים לאחרונה, כחלק מההיערכות-מחדש של החברה לאחר רכישתה. הדבר נוגע במיוחד לפיטורין בצוותי ה- Trust/Safety שמטרתם להגן על משתמשים מתכנים שאינם חוקיים ומזיקים. במסגרת גל הפיטורים של עובדים ברשת החברתית. מספר שחקנים בתחום הטרור הגדילו פעילויותיהם בטוויטר לאחרונה.

לדברי הארגון, בשנת 2022 הוא בחן יותר מ- 19,000 אתרי אינטרנט או רשומות (פוסטים) הכוללים תכני טרור מ- 70 חברות.

מספר חברות [Meta/Facebook, Google, Microsoft, Twitter] שותפות לפעילות של הארגון וכן ממשלות ספרד ושוויץ. בין היתר מצביע הארגון בדו”ח השנתי שלו על שכיחות גוברת של תכני דאעש ואל-קעידה בפלטפורמות הטכנולוגיה הגדולות בשפות בנוסף לאנגלית ולערבית.