ארגון התקשורת האירופי ETNO: נדרשת השקעה של 300 מיליארד אירו ברשתות התקשורת באירופה בחמש השנים הקרובות

Connectivity and Beyond: How Telcos Can Accelerate a Digital Future For All, דו”ח של חברת Boston Consulting Group, BCG שהוכן עבור  European Telecommunications Network Operators’ Association, ETNO, הגוף המייצג את מפעילי התקשורת הגדולים ביותר של אירופה, אומר כי נדרשת השקעה של 300 מיליארד אירו ברשתות התקשורת באירופה בחמש השנים הקרובות.

לדברי הארגון, ההשקעה הזאת תביא לכך שאירופה תוכל ליצור 2.4 מישרות חדשות במהלך ארבע השנים הקרובות וזאת באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית.

עפ”י הניתוח של חברת BCG, הדור החמישי [5G] ייצור גידול שנתי של 113 מיליארד אירו ו- 2.4 מיליון מישרות חדשות באירופה בשנת 2025. שימוש נרחב בפיתרונות דיגיטליים עשוי גם להפחית את פליטות  הפחמן בשיעור של עד 15%.

לדברי חברת המחקר עדיין נדרשים 150 מיליארד אירו כדי להשיג תרחיש דור חמישי מלא באירופה ועוד 150 מיליארד אירו כדי להשלים שדרוג תשתיות נייחות לקצבי גיגה-ביט.

בין הנתונים המוזכרים בדו”ח: 83% מהעסקים הקטנים והבינוניים באיחוד האירופי עדיין אינם משתמשים בפתרונות ענן. דיגיטליזציה של כל העסקים הקטנים והבינוניים באירופה תדרוש 26 מיליארד אירו לשנה.

60% מבני ה- 9 מתחנכים בבתי-ספר ברחבי אירופה שאינם מצויידים מבחינה דיגיטלית. שדרוג התשתית הדיגיטלית של כל בתי-הספר באירופה ידרוש 14 מיליארד אירו לשנה.