ארבעה תובעים נגד סלקום – בגין ‘קנס’ של 99 ₪ על כל כרטיס SIM שלא הוחזר לה – משכו חזרה את תביעתם (ובקשה להכיר בה כייצוגית)

15:11 15.06.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

ארבעה תובעים נגד סלקום – בגין ‘קנס’ של 99 ₪ על כל כרטיס SIM שלא הוחזר לה – משכו חזרה את תביעתם (ובקשה להכיר בה כייצוגית). בית-המשפט קיבל את בקשת ההסתלקות שלהם מהתביעה המשותפת ועל הסיכום הכספי שהגיעה אליו חברת סלקום ישראל איתם.

כבוד השופטת הדס עובדיה כתבה בין היתר בפסק הדין מ- 21 במאי 2018 כי “בבקשת האישור נטען כי המשיבה [חברת סלקום] גובה מלקוחותיה שלא כדין 99 ₪ בגין כל כרטיס ‘סים’ שלא מוחזר אליה וכן בגין כל כרטיס /סים’ שלא אמור להיות מוחזר לה”.

בתביעה הייתה התייחסות לארבעה קבוצות צרכנים שנפגעו מקבוצת סלקום בהקשר זה.

לאחר שהוגשה התביעה ובקשת האישור שלה כתובענה ייצוגית, באי כוח הצדדים באו בדברים. בין היתר טענה סלקום כי כבר מתנהל תיק אחר, בתביעה שהוגשה באפריל 2016 (לעומת התיק הנוכחי שנפתח ביולי 2017), בהקשר דומה.

“… סלקום ערכה בדיקה ובחינה של טענות המבקשים והגיעה למסקנה כי במקרים נקודתיים אכן נפלה ככל הנראה טעות בחיוב מנויים מסויימים בתשלום בגין כרטיס ‘סים’ חרף החזרתו במועד. אותה טעות נפלה, ככל הנראה, בשל אי דיווח של משווק ו/או משווקים הפועלים מטעמה של סלקום על השבת כרטיס ה’סים’ בסיום ההתקשרות. במצב זה משסלקום לא יודעה כי כרטיס ה’סים’ הושב, היא התנהלה בהתאם לסיכום עם מנוייה במקרה של אי-השבת כרטיס ה’סים’. המשיבה טענה כי מדובר בקבוצה מצומצמת של מנויים המונה כ- 1,639 מנויים וסך כל התשלום שנגבה מאותם מנויים בגין אי החזרת כרטיס ‘סים’ עומד על 139,578 ₪.

“על רקע דברים אלו ומבלי לוותר על כל טענה הסכימה המשיבה להשיב לאותם מנויים את מלוא הסכום שנגבה מהם בתוספת הפרשי הצמדה וריבית על-פי דין. כמו כן הסכימה סלקום לחדד את נהליה אל מול המשווקים עימם היא פועלת.

“במסגרת הבדיקה, נמצא ע”י המשיבה כי קיימת קבוצת לקוחות מצומצמת נוספת המונה כ- 626 מנויים אשר נגבו מהם סכומים של 51,447 עבור אי החזרת כרטיס ‘סים’ בעת מעבר” בין מסלולים שונים. “על אף שקבוצה זו אינה נמנית מפורשות בבקשת האישור, המשיבה הסכימה להשיב גם ללקוחות אלה את מלוא הסכומים שנגבו מהם בתוספת הפרשי ריבית והצמדה”.

לדברי השופטת, הסכימה סלקום להשיב בסך הכל סכום של 191,025 ₪ בתוספת הפרשי ריבית והצמדה.

בסופו של דבר קיבלה השופטת את בקשת ההסתלקות של ארבעה התובעים (שהיו מיוצגים ע”י עו”ד אליעזר שוורץ) ותביעתם האישית נגד סלקום נדחתה. חברת סלקום תשלם לתובעים סכום של 5,000 ₪ כגמול ולבא כוחם שכר טירחה של 30,000 ₪ בתוספת מע”מ.