ארבעה ישראלים נעצרו בחשד שסייעו ליבואן תושב הרשות הפלסטינית לייבא ציוד תקשורת ללא בדיקה ביטחונית או אישור ביטחוני

רשות המיסים בישראל הודיעה ב- 11 בינואר 2023 כי ארבעה ישראלים נעצרו אתמול (10.1) ושוחררו בערבות בחשד שסייעו ליבואן תושב הרשות הפלסטינית לייבא ציוד תקשורת ללא בדיקה ביטחונית או אישור ביטחוני.

על פי החשד, החשודים פעלו לייבוא מוצרי תקשורת שנרכשו על ידי תושב הרשות, שגם שילם את המס בגינם, תוך יצירת מצג שווא לפיו מוצרים אלו נרכשו על ידי חברות ישראליות. זאת, על-מנת להתחמק מבדיקות ביטחוניות ולזרז את הליכי היבוא.

בהודעת רשות המיסים נאמר כי מדובר במוצרים המוגדרים בצו הפיקוח על הייצוא הביטחוני כטובין “דו-שימושיים”. על פי הצו, יבואן תושב הרשות הפלסטינית המעוניין לייבא טובין המוגדרים כטובין “דו-שימושיים” מחוייב בקבלת אישור ביטחוני כתנאי לשחרורם, בעוד שחברה ישראלית המייבאת טובין אלו אינה צריכה אישור כזה.

בעקבות ביקורת שבוצעה על ידי מכס נתב”ג, נפתחה חקירה של חקירות מכס ומע”מ ירושלים בשיתוף יחידת בקרת הייבוא במכס נתב”ג. במרכז החקירה עומדים דוד עורקבי ומשה עזרא, עובדים בחברת “אביר” לשילוח בינלאומי; אלי סרגה, נותן שירותים עבור חברת עמילות המכס “אילת גייטפורט”; ואיימן אל נאסר, העובד ביחידת קמ”ט תקשורת, שהיא היחידה הממשלתית המפקחת על התקשורת והדואר ביהודה ושומרון [הערת עורך Read IT Now: יחידת קמ”ט תקשורת כפופה הן למינהל האזרחי והן למשרד התקשורת].

עוד נאמר בהודעת רשות המיסים כי אתמול הפכה החקירה לגלויה כאשר חוקרי רשות המסים הגיעו לבתי החשודים ומשרדיהם, גבו עדויות, ביצעו חיפושים ותפסו חומר חקירה. מאוחר יותר הובאו החשודים בפני שופט בית-משפט השלום בירושלים. זה הורה על שחרורם בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת.