ארבעה חודשים לפני הבחירות לנשיאות בצרפת, המפלגות נקראות לשמור על ‘היגיינה דיגיטלית’ כדי למנוע התקפות סייבר במטרה להתערב ולנסות להשפיע מבחוץ

09:11 20.01.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים:

Jean-Yves Le Drian שר ההגנה הצרפתי אמר בראיון לשבועון Journal du Dimanche  כי על המפלגות הפוליטיות לשמור על ‘היגיינה דיגיטלית’ כדי למנוע התקפות סייבר במטרה להתערב ולנסות להשפיע מבחוץ. הבחירות לנשיאות צרפת ייערכו בעוד ארבעה חודשים.

הוא ציין כי אין לשלול את האפשרות כי ייעשו ניסיונות כמו אלו שאירעו למפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. יחד עם זאת הוא הדגיש כי עד כה אין כל סימנים של ניסיונות להתערב בפוליטיקה בצרפת באופן זה.

שר הביטחון הצרפתי סיפר בראיון כי אישים מהמפלגות הראשיות במדינה נפגשו באוקטובר האחרון עם נציגי שירות האבטחה הדיגיטלית וזאת במטרה שילמדו כיצד להתגונן, לאתר ולמנוע התקפות סייבר. “עתה זה בידם להחיל בקפדנות מה שהמומחים מכנים כהיגיינה דיגיטלית” אמר. “עליך לקבל שבעיקרון כל דוא”ל שנשלח עלול להיות מיורט ולהתפרסם במטרה לערער יציבות”.

עוד סיפר שר הביטחון הצרפתי בראיון כי התקפות סייבר חיצוניות על הצבא הצרפתי הכפילו עצמן מידי שנה בשנים האחרונות וכי רק בשנת 2016 חסמה צרפת 24,000 התקפות כאלה.

עפ”י יוזמת שר הביטחון הצרפתי יוקם במדינה פיקוד של פעילויות סייבר שייקרא CYBERCOM ובשנת 2019 הוא צפוי להעסיק 2,600 “לוחמי דיגיטל” עם תמיכה של 600 מומחי סייבר נוספים. הוא ציין כי צרפת אינה פגיעה פחות מארצות הברית להתקפות סייבר מצד מדינות זרות וכי הצבא הצרפתי יחזק את מאמציו כדי להגן מפני מתקפות כאלו.