אפלייה מתקנת? ייצוגית נגד מ.מ. ירכא בגין “הפלייה אסורה” של “תושבי מדינת ישראל שלא דוברים ערבית”

לבית-משפט השלום בחיפה הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד מועצה מקומית ירכא בגין אפלייה אסורה, לכאורה, וזאת בשמם של “תושבי מדינת ישראל שלא דוברים ערבית”.

התובע בתיק זה הוא קיריל צרנוב בשמם של “כלל תושבי ישראל מהמגזר היהודי ואשר נמנעה מהם האפשרות לקרוא את המידע המתפרסם באתר האינטרנט של מועצה מקומית ירכא בשפה העברית, כולל המכרזים ולוח ‘דרושים’ (וזאת) מחמת לאומם/מסיבה מפלה אחרת ובניגוד לדין”

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “הנתבעת היא רשות מקומית המחוייבת בתרגום ובפרסום כל המידע הכללי שקשור למועצה בשתי השפות הרשמיות בחוקי מדינת ישראל, בכדי להקל על כלל התושבים של שני המגזרים בהבנת מידע וקבלתו, באתר האינטרנט שלה”.

“תביעה זו עניינה בהפלייה אסורה. הנתבעת, משיקוליה, לא טרחה לתרגם את המידע שהיא מפרסמת באתר האינטרנט שלה לשפה העברית, למרות שחובתה מזמן לעשות זאת”.

לדברי כתב הטענות, “התובע הוא תושב העיר נוף הגליל, אזרח מן השורה, דובר עברית שאינו מבין ערבית ולא יודע לקרוא את השפה. הוא שם לב כי רוב המידע באתר של המשיבה כתוב רק בשפה הערבית. לאחר שהתייעץ, נודע לו כי יש חובת תרגום לשפה העברית כשפה רשמית וכן לאור העובדה שמדובר במועצה המפרסמת מידע חיוני לכלל תושבי המדינה דוגמת תיירות בכפר, עסקים בכפר, לוח דרושים, מכרזים וכדומה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד מוחמד ספורי.