אלף עסקים בחברה הערבית יקבלו סיוע בהקמת חנויות מקוונות בהיקף כולל של 11 מלש”ח

13:11 11.01.2023

קטגוריות: מסחר אלק'/נייד

תגים:

לרגל יציאתה לדרך של תוכנית “מסחר מקוון” לחברה הערבית 2023, של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף הרשות לפיתוח כלכלי, פורסם ב- 11 בינואר 2023 כי  אלף עסקים בחברה הערבית יקבלו סיוע בהקמת חנויות מקוונות בהיקף כולל של 11 מיליון ₪.

בהודעה שפירסם משרד הכלכלה והתעשייה נאמר כי “סקר שבדק את איכות המסלול בעבר מצא כי כ- 60% מהעסקים שהשתתפו בו דיווחו על עליה במכירות בתשעה החודשים הראשונים מסיום התוכנית בעבר”.

לדברי המשרד, “תקופת הקורונה שינתה את כללי המשחק בכל הקשור למעבר לקניות בדיגיטל, וחשפה את הביקושים העצומים, הן בשוק המקומי והן בשוק הגלובלי. במטרה להגביר את השיווק והמסחר המקוון באינטרנט כאמצעי להגדלת המכירות והצמיחה של העסקים הקטנים והבינוניים מהחברה הערבית, יוצאת לדרך תוכנית “מסחר מקוון” בתקצוב של 11 מיליון ₪, המופעלת במסגרת החלטת ממשלה 550 בעניין תכנית כלכלית לצמצום הפערים בחברה הערבית”.

במסלול הסיוע נכללים: מיפוי עסקי, סדנת אוריינטציה למסחר מקוון, בדיקת היתכנות, ייעוץ אישי לעסק והשתתפות בהוצאות בפועל של עד 10,000 ₪ כולל מע”מ עבור הקמה, הסבה או שדרוג של חנות קיימת למסחר מקוון ובהוצאות פרסום וקידום מכירות באינטרנט וזאת בשיעור של 50% מההוצאות.

זכאים להשתתף בתכנית עסקים שכתובתם או כתובת בעליהם נמצאת ביישובי התוכנית כמפורט בהחלטת הממשלה.

יצויין כי בין השנים 2015-2019 הפעילה הסוכנות תכנית “מסחר מקוון” לאוכלוסייה הכללית במטרה לעודד עסקים קטנים ובינוניים להשתתף במסחר דיגיטלי. בתוכנית השתתפו 707 עסקים מהחברה הערבית כאשר בשנים 2018-2019 חל גידול משמעותי בעסקים המשתתפים מאוכלוסייה הערבית עם  239 ו- 393 עסקים בהתאמה.

כאמור, סקר שנערך על פעילות זו מצא שכ- 59% מהעסקים שהשתתפו בתכנית “מסחר מקוון” דיווחו על עליה במכירות לאחר הקמת הפלטפורמה המקוונת במהלך 9 חודשים מסיום התכנית.

מהסקר עלה שמידת שביעות הרצון הכללית מתהליך הקמת הפלטפורמה המקוונת גבוהה ועומדת בממוצע על כ- 4.79 (בסולם של 1-5).  עוד העידו 81% מהעסקים שהשתתפו בסקר כי ההשתתפות בתוכנית וקבלת המענק דרבנה אותם להקים את הפלטפורמה המקוונת.