אימרקטר: Google Glass ‘נעלמו’ מהמגזר הצרכני אך פעילים בתחום הייצור; חברות שונות מציידות עובדיהן עם משקפיים חכמים

חברת המחקר eMarketer  אומרת כי חברות שונות [ובהן חב’ Samsung, חב’ Dignity Health וחב’ GE] מציידות עובדיהן עם משקפיים חכמים [smart glasses] לרבות המוצר שכונה בעבר Google Glass.

המוצר של חברת גוגל סיים את תפקידו במגזר הצרכני בשנת 2015 אולם הטכנולוגיה עצמה נמצאת כיום בשימוש על רצפת הייצור ובתחומים תעשייתיים.

הסיבה היא שהוא מאפשר שימוש בו תוך כדי ידיים חופשיות. עובדי מפעלים נאלצים להשתמש במחשבים ניידים/מחשבי לוח מוקשחים [rugged laptops/tablets] כדי לבצע משימות, להתייחס להזמנות עבודה או לקרוא הוראות תפעול ציוד. משקפי גוגל או מוצר Moverio של חברת Epson מאפשרים לעשות זאת בקלות רבה.

חברות רבות יכולות ליצור פיתרונות תוכנה המותאמים באופן ספציפי לסביבות העבודה שלהם.

חברת גוגל עובדת עם יותר מעשרה שותפי תוכנה היוצרים פיתרונות סביבת עבודה לנושאים עסקיים שונים ומנהלת את אינטגרציית תשתית ה- Glass.

אחת מהשותפות הללו של חברת גוגל היא החברה הישראלית Plataine שסמנכ”ל השיווק שלה (CMO) אמיר בן אסא צוטט באימרקטר כאומר שמשקפיים חכמים הם ה”מהפיכה התעשייתית הרביעית” המטפלת בצורך לביצוע דברים בזמן אמת.

לדבריו, יצרנים השקיעו ברשתות Wi-Fi עבור רצפות הייצור שלהם בדרך שלא עשו לפני עשרים שנה ועתה הם אוספים כמויות עתק של נתונים תהליכים ומכונות ואילו עובדי רצפת הייצור נדרשים עתה לייצור מוצרים מורכבים יותר באותם קווי ייצור.

“כיוון שמתקני הייצור כיום הם יותר מורכבים הרי שעלינו צידד את המנהלים, המפעילים והעובדים בסייענים דיגיטליים. כך הם יבצעו את המשימות שלהם בצורה יעילה יותר והתוצאה הסופית תהיה מוצרים באיכות גבוהה יותר. זהו ביקוש של השוק”.

לדברי חברת המחקר ABI Research, בשנת 2022 יימכרו בעולם 32.7 מיליון משקפיים חכמים לעומת 223,000 בשנת 2017.