אימרקטר: תחום הפרסום הדיגיטלי הוביל את כלל הוצאות הפרסום העולמיות לשנת שיא ב- 2021

13:57 31.12.2021

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

דו”ח של חברת המחקר eMarketer  שפורסם ב- 30 בנובמבר 2021 אומר כי תחום הפרסום הדיגיטלי הוביל את כלל הוצאות הפרסום העולמיות לשנת שיא בשנת 2021  עוד יותר מהציפיות הקודמות לגבי הפרסום הדיגיטלי. הוצאות אלה יגדלו השנה בשיעור של 29.1%, ל- 491.70 מיליארד דולר. גם הפרסום המסורתי רשם גידול ניכר השנה.

תנאי הפנדמיה גרמו לירידה בשיעור של 1.2%(-) בהוצאות הפרסום העולמיות בשנת 2020.

בשנת 2021 צפויות כלל הוצאות הפרסום העולמיות להסתכם ב- 780.59 מיליארד דולר, גידול של 19.9%. התחזית הקודמת הייתה לגידול בשיעור של 15%.

אימרקטר אומרת כי הגידול בשנת 2021 הוא בשל נסיבות לא רגילות “ולא סביר שתעשיית הפרסום תחווה שוב שנה כמו השנה הנוכחית”.

בתוך כך, דו”ח חדש של PQ Media אומר כי הוצאות השיווק בארה”ב ובעולם כולו יחזרו לגדול בצורה משמעותית בשנת 2021. בארה”ב מדובר על גידול בשיעור של 8.7% השנה ל- 539 מיליארד דולר ובעולם כולו – גידול בשיעור של 7.2% ל- 1.376 טריליון דולר.

■ חברת Zenith Media פירסמה בתחילת דצמבר 2021 הערכה חדשה לפיה הוצאות הפרסום הדיגיטלי צפויות לגדול בשנת 2022 בשיעור של 14%. שוק הפרסום כולו צפוי לגדול בשיעור של 9.1% בשנה האזרחית הבאה וזאת לאחר גידול בשיעור של 15.6% בשנת 2021.

■ חברת GroupM [מקבוצת WPP] פירסמה בתחילת חודש דצמבר 2021 נתונים חדשים והיא אומרת בין השאר כי בשנת 2021 חל גידול בשיעור של 37.5% בהואצות הפרסום העולמיות (לא כולל הוצאות הפרסום הפוליטי בארה”ב).

הדיגיטל היווה 64.4% מכלל הוצאות הפרסום העולמי (לעומת 60.5% בשנת 2020 ו- 52.1% בשנת 2019) כשבארה”ב השיעור עמד על 60%, בבריטניה – 78% ובסין – 87%.