אימרקטר: ירידה בשיעור הגידול של הסחר האלקטרוני העולמי, לשיעור גידול חד-ספרתי

10:48 05.08.2022

קטגוריות: מסחר אלק'/נייד

תגים: , ,

דו”ח של חברת המחקר eMarketer  שפורסם ב- 2 באוגוסט 2022 מצביע על ירידה צפוייה בשיעור הגידול של המסחר האלקטרוני העולמי אשר צפוי לעמוד על שיעור גידול חד-ספרתי.

אימרקטר אומרת בדו”ח שלה כי היא מנטרת תחום זה על בסיס עולמי משנת 2010 ועד השנה שעברה, הגידול במכירות המסחר האלקטרוני העולמי עמדו תמיד על שיעור גידול של יותר מ- 20% מידי שנה. בשנת 2021 שיעור הגידול ירד ל- 17.1%.

בשנת 2022 שיעור הגידול צפוי להיות 9.7%, כאמור שיעור גידול חד-ספרתי.

כלל התחום הקמעונאי צפוי לגדול השנה בשיעור של 4.7%. בשנים 2012-2019 שיעורי הגידול נעו בטווח 4.6%-7.8% ואילו הגידול בתחום המסחר האלקטרוני היו בטווח 20.7%-28.3%. לדברי אימרקטר צרכנים ברחבי העולם יוציאו 1.301 טריליון דולר יותר על סחורות קמעונאיות ממה שעשו בשנת 2021.

המסחר האלקטרוני צפוי להוות כחמישית מכלל המכירות הקמעונאיות בשנת 2022. סין מהווה כיום יותר ממחצית מכלל מכירות המסחר האלקטרוני בעולם כך שאם מוציאים אותה מתוך כלל הנתונים אזי הנתח של המסחר האלקטרוני מתוך כלל המכירות הקמעונאיות יעמוד על 12.5%.