אימרקטר: המכירות הקמעונאיות העולמיות ב- 2014 יסתכמו ב- 22.492 טריליון דולר; המסחר האלקטרוני – 1.316 טריליון דולר

דו”ח של חברת המחקר eMarketer  שפורסם ב- 23 בדצמבר 2014 אומר כי המכירות הקמעונאיות (בחנויות המסורתיות ובאמצעות האינטרנט) העולמיות בשנת 2014 הסתכמו ב- 22.492 טריליון דולר ובסוף שנת 2015 הן צפויות להסתכם ב- 23.927 טריליון דולר.

השוק הקמעונאי העולמי ימשיך לחוות גידול קבוע במהלך השנים הקרובות  ובשנת 2018 הוא צפוי להגיע להיקף כולל של 28.300 טריליון דולר.

היקף המסחר האלקטרוני בשנת 2014 הסתכם ב- 1.316 טריליון דולר או 5.9% מכלל השוק הקמעונאי העולמי. בשנת 2015 הנתון יגדל ל- 1,592 טריליון דולר. בשנת 2018 כבר יגיע השוק להיקף של 2.489 טריליון דולר.

שתי המדינות המובילות עם שוקי המסחר האלקטרוני שלהן הן סין וארה”ב (נתח משותף: יותר מ- 55% מכלל המכירות הקמעונאיות המקוונות העולמיות ב- 2014). הגידול של סין בשנים הקרובות יגדיל את הפער בין שתי המדינות כשבשנת 2018 יגיעו המכירות הקמעונאיות המקוונות ליותר מ- 1 טריליון דולר או יותר מ- 40% מהמכירות הקמעונאיות המקוונות בעולם כולו.

באותה שנה תהיה ארצות הברית במקום השני עם שוק מסחר אלקטרוני של כ- 500 מיליארד דולר. במקום השלישי תהיה בריטניה.