אימרקטר: המובייל מקדם את שוק הפרסום האירופי

Western Europe Digital Ad Spending: Steady Overall Gains Mask Slower Progress in Italy and Spain, דו”ח של חברת המחקר eMarketer שפורסם ב- 13 בנובמבר 2014 אומר כי בדומה לשנת 2013 הרי שהפרסום הדיגיטלי מתפתח בקצב שונה בקרב מדינות מערב אירופה המובילות.

גרמניה היא המדינה המובילה במערב היבשת וזאת בזכות העוצמה הכלכלית שלה לעומת שאר המדינות. את המקום השני תופסת צרפת. מנגד, איטליה וספרד (מדינות ‘הדרום’) מפגרות בהרבה מאחור.

בתחזיות הגידול של הוצאות הפרסום המקוון הנייד, נורבגיה מובילה לשנת 2014 עם שיעור של 200%, גרמניה שנייה עם 190%, הולנד שלישית עם 180% ואת המקום הרביעי חולקות יחדיו פינלנד ודנמרק עם 150% גידול כל אחת. שישית שבדיה עם 110%. כל שש המדינות הללו הן עם שיעורי גידול תלת-ספרתיים לשנת 2014 אולם משנת 2015 ועד שנת 2018 (כולל) כבר לא יהיו שיעורי גידול תלת-ספרתיים אלא רק דו-ספרתיים.

עוד אומרת חברת המחקר כי בשנת 2014 תוציא מערב אירופה 6.8% מכל דולר פרסום על אינטרנט נייד (לעומת הממוצע העולמי של 6.7% אולם פחות מהממוצע בצפון אמריקה שעומד על 10%).