איך כותבים נח בשבע שגיאות?

ב- 3.4.2021 (לרגל האחד באפריל שחל יומיים קודם לכן) פירסמתי כאן באתר אייטם שכותרתו: פספוסים’ של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ – המיטב.

מאז, אבי וייס ממשיך לספק פספוסים שונים ורבים בדברים שהוא מפרסם באתר שלו ‘טלקום ניוז’.להלן שלוש דוגמאות נוספות מהתקופה האחרונה:

+ ב- 25 בינואר 2022 אבי וייס פירסם אייטם שכותרתו: קב’ פלאפון, yes  ובזק בינלאומי: דו”ח השוואת סגרים: הכירו את הסגר “השקט”.

לא היה צריך לטרוח הרבה במקרה הזה. פשוט להעתיק, כמות שהיא, את ההודעה לעיתונות מטעמו של דרור בהט  סמנכ”ל השיווק של פלאפון yes ובזק בינלאומי.

ומה מופיע בפיסקה הראשונה של אותה ידיעה אצל אבי וייס? [לא נגעתי]: “עד כמה הסגר “השקט” באמת שקט ושונה מהסגרים הקודמים? הסקר השווה את השימוש באפליקציות פייסבוק, אניסטגרם, טיקטוק, ווייז, זום והצביע על ההבדלים. וגם: חלאס עם החדשות“. [ההדגשה – במקור].

אניסטגרם? על מה בדיוק חשבת באותו הרגע? על השחקנית ג’ניפר אניסטון?

אלא שבהמשך, המומחה שלנו מפרסם טבלה שבראש אחת העמודות שלה מופיע הכיתוב “Instegram”.

רק לשם השוואה: בדקתי ומצאתי ידיעה באותו נושא בדיוק שפירסם יניב הלפרין ב”אנשים ומחשבים” בדיוק באותו היום ממש (כאן) ושם דווקא לא הופיעה הטעות הכפולה הזאת.

אתה מוזמן לקרוא על Instagram בערך המתאים בוויקיפדיה (כאן).

+ ב- 21.4.2022 התפרסם אייטם חדש ב’טלקום ניוז’ תחת הכותרת: הנתונים אינם הולכים לישון – לשמירת הדאטה הארגוני יש ערך חשוב מאד לארגון. האייטם הזה נכתב בידי חיים חביב, לאחר שנעדר די הרבה זמן מהאתר. חביב היה סמנכ”ל בכיר פיקוח בזק ודואר (הצטרף למשרד התקשורת ב- 1873 ופרש בספטמבר 2004).

באייטם הזה נאמר בין השאר: קיימתי ראיון בלעדי עם ראבי נאיק (Ravi Naik) חבר הנהלה בכיר בחברת אחסון וניהול הדאטה Seagate  שמספקת ציוד אחסון נתונים מתקדם למרבית  ספקי שירותי הענן הציבורי המובילים בעולם […] הוא הצטרף לסיגייט ב- 2017 אחרי שורת תפקידים בכירים בתאגידים טכנולוגיים מובילים כמו מרקורי (Mercury Interactive), Katerre, SanDisk ונחשב למומחה עולמי בתחומו”.

אלא שאם בודקים באתר של חברת סיגייט מוצאים כי שם דווקא מתעקשים לאיית את שם החברה כ- Katerra.

+ ב- 24.4.2022 פורסם אייטם ב’טלקום ניוז’ ע”י “המערכת” ועוסק בממצאי סקר של חברת Oracle. באותו אייטם מופיע המשפט: “ממצאי המחקר מבוססים על סקר, שנערך ע”י Savanata Inc.  בין 25.2.22-14.3.22 בקרב 11,005 משיבים מ- 15 מדינות”.

אלא שבטקסט המקורי של חברת אורקל שפורסם ב- 20.4.2022 מאויית שמה של החברה כ- Savanta.

* כמו תמיד, אציין כי הדברים נשמרו באמצעות צילומי מסך כדי שאבי וייס לא יטען שהמצאתי אותם מדימיוני הקודח.