אחד מבעלי המניות של בזק הגיש בקשה לגילוי מסמכים לצורך בחינת הגשת בקשה לתביעה נגזרת

כפי שדיווחתי ביום שישי (6.3.2020) בבוקר בחלון המבזקים של אתר זה, בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ הודיעה ב- 5 במארס 2020 לבורסה לניירות ערך בתל אביב ולרשות ניירות ערך כי “אחד מבעלי המניות הגיש בקשה לגילוי מסמכים לצורך בחינת הגשת בקשה לתביעה נגזרת”.

יצויין כי זה דיווח משלים לדיווח קודם של החברה לשני הגורמים הללו ב- 4.3.2020.

בהודעה האחרונה של בזק נאמר בין היתר כי “בהמשך לדיווחים המיידיים של החברה […] בדבר שתי דרישות שהתקבלו בחברה מאת בעלי מניות של החברה למיצוי זכויות טרם הגשת בקשות לאישור תביעות נגזרות ולגילוי מסמכים בקשר עם קביעת הממונה על התחרות מיום 4.9.2019 בדבר ניצול מעמדה של החברה לרעה בנושא התשתיות הפסיביות, ניתן בזה דיווח מיידי משלים כי ביום 4.3.2020 הגיש אחד מהפונים לבית-המשפט המחוזי בחיפה (המחלקה הכלכלית) בקשה לגילוי מסמכים לפי סעיף 198א לחוק החברות, התשנ”ט – 1999 ,וזאת לשם בחינת הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת.  אין בידי החברה להעריך בשלב זה את המשמעויות הנגזרות מבקשה זו”.

ב- 4 במארס 2020 הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב ולרשות ניירות ערך כי “ביום 1.3.2020 השיבה החברה לפונים, כי הפניות הינן מוקדמות וטרם הגיעה העת לדון בהן וזאת, בין היתר, מאחר שהחברה פועלת בימים אלה למיצוי זכויותיה בהליכי ערר על החלטת הממונה [על התחרות]”.

עפ”י בדיקה באתר הנהלת בתי-המשפט מדובר בתביעה שהגיש דרור כהן (באמצעות עו”ד תומר ברם) נגד חברת בזק והשופט שנקבע לדיון הוא כבוד השופט רון סוקול.

על קביעת הממונה על התחרות פירסמתי ידיעה כאן. על תביעה שהוגשה נגד בזק בנושא זה פירסמתי ידיעה כאן.