אושר לקריאה ראשונה בכנסת: סנקציות נוספות בגין הסתה באינטרנט ובתקשורת נגד רופאים ועובדים סוציאליים

08:16 12.11.2014

קטגוריות: אינטרנט

תגים:

​ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה ב- 10 בנובמבר 2014 לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח”כ שמעון סולומון וחכ”ים נוספים.

הצעת החוק אומרת כי פרסומים פוגעניים בכל דרך – לרבות באינטרנט, בתקשורת ובאמצעות מודעות – העלולים להביא למעשה אלימות פיזית או לפגיעה בגופו של איש צוות במוסד רפואי או עובד רווחה, יגררו אזהרה ולאחריה הרחקה של שלושה חודשים מהמוסד הטיפולי. זאת נוסף לחוק הקיים כיום המאפשר הטלת מאסר של עד חמש שנים במקרי הסתה לאלימות.

ח”כ שמעון סולומון אמר בדיון בוועדה כי “המתקפות המילוליות נגד מטפלים הפכו לצערי לדבר שבשגרה. בנוסף לשכר הנמוך והקשיים היומיומיים בעבודה החשובה הזאת, אנשי השטח ובני משפחותיהם מותקפים. עלינו להגן עליהם, כי הם החיילים של החברה הישראלית”.

אורי שמואלי המשמש כעובד סוציאלי בעיריית תל אביב יפו סיפר כי בחודשים האחרונים הוא מטפל בתיקים קיצוניים. מאז, בכל כמה ימים מתפרסמות נגדו מודעות מכפישות באינטרנט. במקום מגוריו הופצה תמונתו עם אזהרה שהוא פדופיל. שמואלי נאלץ להחליף את מספר הטלפון שלו בשל הטרדות ותדרך את הגננת של בנו בן השנה כי הוא חושש שיגיעו אליו”.

יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ אמר בדיון כי “דמם של אלה שעומדים בחוד החנית של החברה הישראלית אינו הפקר. המשטרה הייתה צריכה לעשות טיפול שורש לתופעה כבר מזמן בזמן תגובה אפסי”.