אושר בקריאה ראשונה בכנסת: הארכת תוקף הוראת המעבר לעניין שידור של ערוצים במימון ציבורי במערך עידן פלוס והפצתם על גבי רשת האינטרנט ללא תשלום

08:37 15.12.2021

קטגוריות: כללי

תגים: ,

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה (14.12.2021) את הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו- 2018) (תיקון מס’ 4) (הארכת תוקף הוראת מעבר), התשפ”ב – 2021.

שישים חברות וחברי כנסת תמכו בהצעת החוק מול 56 שהתנגדו.

הצעת החוק תועבר לוועדת הכנסת שתחליט איזה ועדה מוועדות הכנסת תדון בהצעת החוק .

עפ”י הצעת החוק, מוצע להאריך בשנה את תוקף הוראת המעבר לעניין שידור של ערוצים במימון ציבורי במערך ‘עידן פלוס’ והפצתם על גבי רשת האינטרנט ללא תשלום. בתקופת הוראת המעבר, שעתידה לפקוע ב- 1 בינואר 2022, ניתן לגבות תשלום על שידור באינטרנט מכוח רישיון לשידור שניתן לפני כניסת החוק לתוקף.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי “ביום י”ז באלול התש”ף 6 בספטמבר 2020, מינה שר התקשורת את הוועדה הבין–משרדית לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים, בראשותו של רועי פולקמן, ובהשתתפות נציגים ממשרד התקשורת, ממשרד האוצר, ממשרד המשפטים ומרשות התחרות הכלכלית, ומשקיפים נציגי מאסדרים בתחום השידורים.

“הוועדה מונתה כדי להמליץ לשר התקשורת בנוגע לעקרונות האסדרה הרלוונטיים לתחום השידורים, בהינתן המגמות בארץ ובעולם בתחום זה. הנושאים שהוועדה התבקשה להמליץ לגביהם כוללים, בין השאר, את צמצום ומיקוד הרגולציה; יצירה מקומית והפקות מקור; מבנה הרגולטור; המודלים הכלכליים בשוק השידורים ואסדרת שידורי ספורט. הוועדה הגישה לשר התקשורת את המלצותיה ביום י”ח באב התשפ”א 27 ביולי 2021 וביום כ”ד באלול התשפ”א 1 בספטמבר 2021 אימץ השר את המלצותיה בכמה שינויים והתאמות, ואף פנה, בהתאם להמלצות הוועדה, לקבל התייחסויות נוספות מהציבור.

“יישום המלצות הוועדה עשוי להשפיע, בין השאר, גם על ההסדר הקבוע לחוק הפצת שידורים. על כן נדרש משרד התקשורת, טרם פקיעת הוראת המעבר וכניסתו לתוקף של ההסדר האמור, לערוך בדיקה מעמיקה נוספת של ההסדר והאופן שבו הוא מתיישב עם המלצות הוועדה.

“לשם כך מוצע להאריך את תקופת תוקפה של הוראת המעבר בשנה נוספת – עד יום ח’ בטבת התשפ”ג (1 בינואר 2023) ובמהלכה תבוצע הבדיקה האמורה”.