אושרה למשרד ראש הממשלה התקשרות בפטור ממכרז בהיקף 80 מלש”ח להפקת הילולת מירון (ל”ג בעומר 2023)

לקראת ל”ג בעומר שיחול ביום שלישי, 9 במאי 2023 והילולת רבי שמעון בר יוחאי (הרשב”י), אושרה למשרד ירושלים ומורשת (באמצעות משרד ראש הממשלה) התקשרות בפטור ממכרז בהיקף 80 מלש”ח להפקת הילולת מירון השנה.

וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר דנה בבקשה ב- 20 באפריל 2023 והחליטה כי “מאושרת ההתקשרות עבור הילולת תשפ”ג בהתאם להיקף המבוקש ובתוספת שלוש תקופות אופציה עבור שלוש הילולות: תשפ”ד, תשפ”ה ו- תשפ”ו, מכוח תקנת ספק יחיד בנסיבות העניין. יובהר כי מימוש האופציות הן כמובן בשיקול דעת בלעדי של המדינה ומימושן בפועל יהיה רק לאחר שהמשרד יבחן האם נכון לממש את האופציה או לצאת למכרז חדש ולאחר שהמשרד יעביר על כך דיווח לוועדת הפטור. בנוסף, נוכח סד הזמנים הקצר ועל מנת שלא לעכב את תחילת הפרוייקט מאשרים גם שלא לפרסם ספק יחיד לפי תקנות חובת המכרזים”.

= = = = = = = = = = = = = = =

בנימוקי הוועדה נאמר בין השאר כי “משרד ירושלים ומסורת ישראל מבקש להתקשר עם חברת “עזריאלי הפקות” בע”מ עבור הפקת הילולת ל”ג בעומר בקבר הרשב”י בשנת תשפ”ג  ועבור 3 אופציות להפקת 3 הילולות הרשב”י.

“ההילולה במירון היא אירוע התכנסות אזרחי גדול והוא כולל הגעה של כ- 200,000 מבקרים הפוקדים את מתחם ציון קבר ר’ שמעון בר יוחאי במירון בתוך כשתי יממות.

“בהמשך להחלטת ממשלה מספר 60 מיום 22.1.2023, האחריות להילולה וליישום המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, מחודש אוקטובר 2022, הוטלה על השר לירושלים ולמסורת ישרא. לצורך מימוש אחריות זו, מבקש המשרד להתקשר עם חברת הפקה שתארגן ותנהל את ההילולה מטעם המשרד ומטעם הפרוייקטור שמינה המשרד.

“בשנים קודמות ההילולה השנתית בקבר הרשב”י היתה באחריות המשרד לשירותי דת, אשר התקשר עם המרכז הארצי למקומות קדושים לצורך ניהול והוצאה לפועל של ההילולה. בשנת 2022 המרכז הארצי למקומות קדושים ערך מכרז סגור לבחירת חברת הפקה להילולה. החברה זכתה במכרז והפיקה את ההילולה בשנה הקודמת.

“במסגרת הסכם ההתקשרות בין המרכז הארצי לבין החברה נכללו אופציות להמשך ההתקשרות עם החברה, ובהתאם, בחודש דצמבר 2022, המרכז הארצי חתם על הסכם למימוש אופציה עם החברה להפקת ההילולה בשנת 2023.

“במסגרת ההתקשרות להפקת ההילולה בשנת 2023,  תידרש החברה, בדומה לשנה קודמת, להעמיד שירותי הפקה מלאים להילולה, לרבות הכשרת חניונים ושטחי התארגנות, אבטחה וסדרנות, בטיחות והצלה, תברואה וניקיון, קונסטרוקציה, חשמל ותאורה, בקרה ושליטה, שירות והנגשה לציבור ועוד. מפרט השירותים המלא מגובש בימים אלו על ידי צוות מקצועי מטעם המשרד בראשות הפרוייקטור, וזאת בהתבסס על מפרט השירותים כפי שהוגדרו במכרז הסגור. המשרד טרם גיבש תכנית תקציבית מפורטת לחברה. ביצוע השירותים על ידי החברה ילווה על ידי חברת בקרה ששירותיה יירכשו על ידי המשרד.

“המשרד מבקש לאשר את ההתקשרות בפטור ממכרז עבור הילולה של תשפ”ג בהתחשב בכך שעד למועד ההילולה נותרו 35 ימי עבודה בלבד, כאשר סד הזמנים העומד למימוש גאנט ההכנות קצר באופן קריטי וכל עיכוב נוסף עלול לחבל בסיכוי להשלים את ההיערכות במועד ועלול לפגוע ביישום המלצות ועדת החקירה בהתאם לכלל הלקחים שהופקו בנושא על ידי הגורמים האחראיים על קיום ההילולה.

“כמו כן, עקב הסבת ההסכם מהמרכז הארצי למוקמות קדושים למשרד ירושלים, בהתייחס לכלל החובות והזכויות כפי שנקבעו במכרז של המרכז הארצי וההסכם מכוחו הספק דורש כי להסכם יתווספו שלוש אופציות כפי שהיו בהסכם שלו עם המרכז הארצי.

“לאור האמור המשרד הגיש בקשה נוספת להוספת שלוש אופציות לשלוש הילולות:  תשפ”ד, תשפ”ה ותשפ”ו מכוח תקנה.

“לאור העברת ארגון ההילולה ממשרד שירותי דת למשרד ירושלים ומסורת מכוח החלטת ממשלה חברי הוועדה סבורים כי נוכח הסבת הסכם מהעמותה המרכז מקומות קדושים למשרד ירושלים ונוכח סד הזמנים לא ניתן לאתר ולהכשיר ספק אחר להפקת ההילולה ועל כן הינו ספק יחיד בנסיבות העניין ונדרש להתקשר עם הספק בתנאים כאמור”.