אושרה התקשרות של נש”מ לשם רכישת שירותי ענן מחברת Microsoft

וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות המשך נוספת (לשנת 2023 כולה) של נציבות שירות המדינה (נש”מ) [באמצעות משרד ראש הממשלה] עם חברת מיקרוסופט לרכישת שירותי ענן, שלא באמצעות המכרז המרכזי.

בהחלטת הוועדה נאמר כי “נציבות שירות המדינה מבקשים החרגה מהמכרז המרכזי 01-2020  לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך עבור רכישת שירותי ענן של חברת Microsoft.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש צויין כי המכרז המרכזי נערך כחלק מפרויקט נימבוס, פרויקט רב-שנתי שנועד לתת התייחסות מקיפה לאספקת שירותי ענן לממשלת ישראל, להתוויית המדיניות והאסטרטגיה המרכזית, למתן שירותי הגירה לענן ומודרניזציה של פעילויות ואפליקציות ומתן גישה למגוון שירותים נוספים שנועדו לתת למשרדים ערך מוסף בעת צריכת שירותי ענן.

“ההתקשרות עם הספקים הזוכים במכרז המרכזי [הספקים   Amazon Web Services, AWS  ו- Google Cloud Platform, GCP] החלה בחודש מאי 2021 והודעת המכרז פורסמה בחודש נובמבר 2021.

“הנציבות רוכשת שירותי ענן מחברתMicrosoft . שירותים אלו מיועדים עבור סביבת הפיתוח של נציבות שירות המדינה. לצורך הפעלת סביבה זו נדרשים הן ממשק עם שירותי צד ג’ והן תשומות משמעותיות לצורך העתקת הסביבה לפלטפורמות הספקים הזוכים במכרז המרכזי.

“לפיכך, אין למינהל הרכש הממשלתי מניעה מלאשר החרגה מהמכרז המרכזי תחת ההתניות הבאות:

+ הפעילות תוגבל לסביבת הפיתוח בלבד. לא תהיה כל תלות בין הפעילות בסביבה זו ליתר הפעילות של נציבות שירות המדינה בענן.

+ ההתקשרות תהיה בהיקף מירבי של 86,900 דולר (לא כולל מע”מ) לשנה ותהיה למשך 24 חודשים לכל היותר.

+ עד תום 2023, הנציבות תציג למינהל הרכש הממשלתי ניתוח השוואתי מפורט ביחס למענה הקיים לצרכי הארגון בפלטפורמות הענן של הספקים הזוכים במכרז המרכזי”.